Awarie i chaos na ruchliwym skrzyżowaniu stają się codziennością - alarmują tvnwarszawa.pl internauci. - Kto za to odpowiada i dlaczego mimo napraw, sygnalizatory zaraz znów się psują? - pytają.
Okazuje się, że ustalenie tego wcale nie jest takie proste.
Drogowcy do metra...
Jak dowiedzieliśmy się w biurze miejskiego inżyniera ruchu, właśnie zmienił się konserwator świateł. Urzędnicy twierdzą, że nie radzi sobie z ich utrzymaniem. I odsyłają do drogowców.
Zapytaliśmy więc o to w Zarządzie Dróg Miejskich. Tam odesłano nas jednak do... Metra Warszawskiego. Choć w okolic nie ma i nie buduje się żadna stacja, to - zdaniem drogowców - Metro przejęło skrzyżowanie na czas budowy II linii podziemnej kolejki.
... metro do drogowców...
Jego rzecznik, Krzysztof Malawko, zaprzeczył jednak kategorycznie i odesłał nas jednak z powrotem do ZDM.
Rzeczniczka drogowców, Urszula Nelken przekonywała, że w takim razie skrzyżowanie zostało przejęte nie przez samo metro, lecz przez wykonawcę II linii.
... więc ci do tramwajów
W końcu jednak zmieniła zdanie i stwierdziła: - Za skrzyżowanie odpowiadają Tramwaje Warszawskie, które są inwestorem remontu torowiska w al. Niepodległości.
Właśnie z powodu tego remontu wyłączony jest ruch tramwajowy w al. Jana Pawła II, a przez feralne skrzyżowanie prowadzi objazd. Dlaczego jednak wciąż psują się tam światła?
... a tramwaje znów do ZDM
- Za sygnalizację w tym miejscu odpowiada firma ZUE, która modernizuje torowisko w al. Niepodległości - potwierdził Michał Powłka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Ale od razu zastrzegł, że awaria to już problem drogowców: - My wprowadziliśmy nowe oprogramowanie, ale w między czasie zamokła instalacja, za którą odpowiada ZDM.
- Niezależnie od tego poprosiliśmy naszego wykonawcę, by zwrócił szczególną uwagę na to miejsce - dodał.
CIĄG DALSZY NASTĄPI...
as/mz/roody
Źródło zdjęcia głównego: | TVN24 News in English, "Superwizjer" TVN