Semafory, windy i "stonowane barwy". Postępy na budowie metra

Wystrój nowej stacji
Wystrój nowej stacji
Źródło: Urząd Miasta

Budowa II linii metra na Targówek wkracza w decydującą fazę. Najbardziej zaawansowane prace są na przystanku Targówek, pojawiają się tam pierwsze kolory.

Urząd miasta pochwalił się stanem zaawansowania robót na budowie po praskiej stronie Wisły. Jak podaje ratusz, prace wykończeniowe są na ostatniej prostej.

"Stonowana kolorystyka"

Trwa montaż nagłośnienia, oświetlenia, wind, schodów i oznaczeń. - Wnętrza stacji północno-wschodniego odcinka metra są utrzymane w stonowanej kolorystyce. Szwedzka - grafitowym, Targówek - bieli, a Trocka w odcieniach szarości. Dzięki temu będą korespondowały z kolejnym odcinkiem na Bródno. Najbardziej zaawansowane są prace na stacji Targówek – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Na suficie i ścianach zatorowych stacji Targówek ułożono już większość metalowych, perforowanych paneli, które stanowią element architektury i tłumią hałasy. Gotowy jest także system nagłośnienia, zainstalowano oświetlenie stacyjne.

Będą semafory

Ratusz zapewnia, że na pozostałych stacjach również trwają intensywne prace – pod ziemią jest większość wind i schodów ruchomych, trwa montaż urządzeń. Docelowo na trzech stacjach tego odcinka znajdzie się 13 wind i 16 biegów schodów ruchomych.

Trwa również montaż okablowania i urządzeń sterowania ruchem w tunelach. Montowane są również semafory, które będą wykorzystywane w sytuacjach awaryjnych.

"Cały odcinek północno-wschodni wraz ze stacjami to ponad sześć kilometrów torów. Budowa odcinka rozpoczęła się w marcu 2016 roku, a zakończy się wiosną 2019 roku" – zapowiada ratusz.

Trzy stacje na wschodzie...

W tej chwili trwa budowa dwóch odcinków II linii metra - w kierunku północno-wschodnim i zachodnim. Będą na nich po trzy stacje. Na prawym brzegu Wisły powstaje ponad trzykilometrowy odcinek.

Stacje to: Szwedzka (C16) pod Strzelecką po wschodniej stronie Szwedzkiej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej z Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania Pratulińskiej z Trocką. Tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

Umowę na budowę podpisano w marcu 2016 roku (czas wykonania 38 miesięcy), wykonawcą jest wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch. Kwota kontraktu wynosi 1 066 741 483,79 zł brutto.

Cała druga linia metra ma być gotowa przed 2023 rokiem.

Schemat podziemnej kolejki w Warszawie
Schemat podziemnej kolejki w Warszawie
Źródło: Metro Warszawa

PODPISANIE UMOWY NA METRO NA BRÓDNO:ran/mś

Metro na Bródno - podpisanie umowy

Metro na Bródno - podpisanie umowy

Źródło: TVN24
Podpisanie umowy na budowę metra
Podpisanie umowy na budowę metra
Teraz oglądasz
Hanna Gronkiewicz-Waltz o inwestycji
Hanna Gronkiewicz-Waltz o inwestycji
Teraz oglądasz
Renata Kaznowska do mieszkańców
Renata Kaznowska do mieszkańców
Teraz oglądasz
Jerzy Lejk o umowie
Jerzy Lejk o umowie
Teraz oglądasz

Metro na Bródno - podpisanie umowy

Czytaj także: