Urząd miasta pochwalił się stanem zaawansowania robót na budowie po praskiej stronie Wisły. Jak podaje ratusz, prace wykończeniowe są na ostatniej prostej.
"Stonowana kolorystyka"
Trwa montaż nagłośnienia, oświetlenia, wind, schodów i oznaczeń. - Wnętrza stacji północno-wschodniego odcinka metra są utrzymane w stonowanej kolorystyce. Szwedzka - grafitowym, Targówek - bieli, a Trocka w odcieniach szarości. Dzięki temu będą korespondowały z kolejnym odcinkiem na Bródno. Najbardziej zaawansowane są prace na stacji Targówek – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.
Na suficie i ścianach zatorowych stacji Targówek ułożono już większość metalowych, perforowanych paneli, które stanowią element architektury i tłumią hałasy. Gotowy jest także system nagłośnienia, zainstalowano oświetlenie stacyjne.
Będą semafory
Ratusz zapewnia, że na pozostałych stacjach również trwają intensywne prace – pod ziemią jest większość wind i schodów ruchomych, trwa montaż urządzeń. Docelowo na trzech stacjach tego odcinka znajdzie się 13 wind i 16 biegów schodów ruchomych.
Trwa również montaż okablowania i urządzeń sterowania ruchem w tunelach. Montowane są również semafory, które będą wykorzystywane w sytuacjach awaryjnych.
"Cały odcinek północno-wschodni wraz ze stacjami to ponad sześć kilometrów torów. Budowa odcinka rozpoczęła się w marcu 2016 roku, a zakończy się wiosną 2019 roku" – zapowiada ratusz.
Trzy stacje na wschodzie...
W tej chwili trwa budowa dwóch odcinków II linii metra - w kierunku północno-wschodnim i zachodnim. Będą na nich po trzy stacje. Na prawym brzegu Wisły powstaje ponad trzykilometrowy odcinek.
Stacje to: Szwedzka (C16) pod Strzelecką po wschodniej stronie Szwedzkiej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej z Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania Pratulińskiej z Trocką. Tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.
Umowę na budowę podpisano w marcu 2016 roku (czas wykonania 38 miesięcy), wykonawcą jest wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch. Kwota kontraktu wynosi 1 066 741 483,79 zł brutto.
Cała druga linia metra ma być gotowa przed 2023 rokiem.
PODPISANIE UMOWY NA METRO NA BRÓDNO:ran/mś
Metro na Bródno - podpisanie umowy
Metro na Bródno - podpisanie umowy
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta