Co kilkanaście minut dróżnik opuszcza szlaban. Po obu stronach torów linii otwockiej na ul. Żegańskiej i Zwoleńskiej kolejka samochodów. W ciągu dnia sznur aut osobowych, ciężarówek i karetek (jadących z, albo do wawerskich szpitali) czeka na przejazd. W szczycie komunikacyjnym auta stoją nawet kilkadziesiąt minut.
Co roku dają pieniądze, a projektu nie ma
Kłopot komunikacyjny ma zniknąć po przebudowie ulic przecinających nasyp kolejowy i budowie tunelu, ale choć projekt przebudowy powstaje już cztery lata, nie wbito ani jednej łopaty.
- Znów dajemy kolejne 100 tys. zł na budowę tunelu. Pragnę przypomnieć, że co roku przeznaczamy na tę inwestycję pieniądze z miejskiego budżetu, a projektu przejazdu jak nie było, tak nie ma. Ja bym się chciał dowiedzieć, o co w tym chodzi? - pytał na styczniowym posiedzeniu Rady Warszawy, wiceprezydenta odpowiedzialnego za inwestycje radny PiS, Tomasz Zdzikot.
Jacek Wojciechowicz wywołany do odpowiedzi przyznał, że sprawa wymaga wyjaśnień.
Już mieli budować...
Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej na budowę przejazdu w 2007 roku, budowa miała się zacząć w 2009 . W międzyczasie inwestycję przekazano zarządowi Miejskich Inwestycji Drogowych, który wydzielił się z ZDM-u.
"Zakończenie prac projektowych łącznie z uzyskaniem pozwolenia na budowę planowane jest na pierwsze półrocze 2010 roku"- informowała już dwa lata temu piśmie wysłanym do jednego z radnych prezydent stolicy. Według terminarza z 2008 roku, budowa tunelu wraz z przebudową ulic miała się zakończyć na przełomie 2012 i 2013 roku. Co zostało z tych planów?
Projekt będzie... za pół roku?
Dziś Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zapewnia: dokumentacja będzie gotowa w lipcu br. - Obecnie kończą się prace nad projektem budowlanym aby przekazać go jak najszybciej do uzgodnień – informuje Agata Choińska ze ZMID-u.
Według wciąż przygotowywanego projektu u zbiegu ulic Dworcowej i Żegańskiej ma powstaćrondo, z którego będzie można zjechać w kierunku tunelu. Sam tunel odługości 80 metrów zlokalizowany będzie na północ od obecnie funkcjonującego przejazdu kolejowego w ciągu ulic Żegańskiej i Zwoleńskiej. Kolejne rondo powstanie u zbiegu ulic Mrówczej i Zwoleńskiej. Dzięki inwestycji cały odcinek drogowy od skrzyżowania Żegańskiej i Pożaryskiego aż do ulicy Mrówczej będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
Będzie rekord!
Kiedy więc ruszy inwestycja, która według planów sprzed dwóch lat już miała trwać?
- Termin rozpoczęcia budowy Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych będzie mógł określić z chwilą zapewnienia na ten cel środków finansowych w budżecie miasta. W prognozie budżetowej na rok 2011 r. takich środków nie ma – przyznaje Choińska.
- Idziemy na rekord, pięć lat projektujemy 80 metrów tunelu. Gratuluję urzędnikom - podsumowuje ironicznie radny Tomasz Zdzikot, prywatnie mieszkaniec Wawra.
Mapy dostarcza Targeo.pl
Ewelina Cyranowska
Źródło zdjęcia głównego: | newhavenopen.com