O "Studium zaspokojenia potrzeb ruchu pieszego oraz transportu publicznego w związku z rewitalizacją nabrzeży Wisły" pisaliśmy we wtorek. To w nim inżynierowie przedstawili rozwiązania, które mają poprawić jakość przestrzeni miejskiej w centrum Pragi oraz zbliżyć ją do Wisły. Dokument sugeruje, m.in. by nie poszerzać Wybrzeża Helskiego, co planowano do tej pory.
Co o wnioskach z raportu sądzą władze miasta?
- Absolutnie będziemy szli w tym kierunku - odpowiada Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza. Ale dodaje, że "na szczegóły jest za wcześnie": - Trzeba najpierw zweryfikować przedstawione pomysły.
Dokument trafił do miejskich biur, między innymi do Biura Drogownictwa i Komunikacji, które ma zaopiniować raport.
Obwodnica priorytetem
Z dokumentu wynika, że ratusz powinien priorytetowo potraktować budowę wschodniego odcinka obwodnicy śródmiejskiej. W pierwszej kolejności na odcinku od ronda Żaba do Trasy Świętokrzyskiej.
Hanna Gronkiewicz-Waltz wymieniła budowę obwodnicy wśród swoich wyborczych priorytetów, ale na odcinku od ronda Wiatraczna do Radzymińskiej.
Eksperci rekomendują także zachowanie w obecnym kształcie Wybrzeża Helskiego i Wybrzeża Szczecińskiego (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku). Docelowo Wybrzeże Helskie miałoby mieć po jednym pasie, a prędkość ograniczoną do 30 km/h. To zupełnie inaczej niż w planach Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych z 2013 roku, który zakładał układ trzypasmowy. Ekolodzy alarmowali wówczas, że powstanie druga Wisłostrada.
Ponadto studium zakłada też wprowadzenie pasów i kontrapasów dla rowerzystów.
Przeczytaj więcej, co proponują planiści.
Wybrzeże Helskie zostanie na razie w obecnym kształcie?
Przebudują Wybrzeże Helskie
su/r
Źródło zdjęcia głównego: tvnwarszawa.pl / TransEko / Zarząd Mienia