Przygotuj się na:

LIKWIDACJA ZAWROTKI NA WĘŹLE POW Z PUŁAWSKĄ

W poniedziałek drogowcy rozpoczną likwidowanie zawrotki na węźle Południowej Obwodnicy Warszawy z Puławską. Nowa organizacja ruchu będzie funkcjonować przez pół roku.

Nie ma wind na perony. Mają pomóc ochroniarze

Najnowsze


Mimo, że Dworzec Wschodni zachwyca swoim wyglądem, to wciąż ma kilka uciążliwych wad. Rodziców z wózkiem czy niepełnosprawnych, którzy chcą dostać się na peron, czeka niemiła niespodzianka. Kolejarze nie zainstalowali żadnych podjazdów, ramp, nie ma również wind.

W dzień otwarcia nowego dworca udaliśmy się na miejsce, żeby sprawdzić jego funkcjonalność. Doskwiera brak podjazdów na schodach, które prowadzą z tunelu na poszczególne perony.

Ochroniarz pomoże

Nie ma również wind, którymi na przykład niepełnosprawni czy rodzice z dziećmi w wózku mogliby dostać się na peron. To poważne utrudnienie.

- Początkowo projekt modernizacji dworca przewidywał windy na peronach, ale później projekt się zmienił - mówi Jan Telecki, dyrektor warszawskiego oddziału PKP PLK odpowiadającego za perony. - Obecnie firma, która będzie ochraniać dworzec ma zapisane w umowie, że ma pomagać niepełnosprawnym i matkom z wózkami w przemieszczaniu się pomiędzy peronami a budynkiem dworca - dodaje.

Zawisną tabliczki

Pomóc mają również specjalne tabliczki. - Przy peronach, tunelach i budynkach dworca będą specjalne tabliczki z numerem telefonu do osób, które pomogą w przedostaniu się - mówi Telecki.

Na razie ich nie ma, ale mają pojawić się zaraz po zakończeniu malowania ścian. Poza tym na dworcu pozostało jeszcze trochę pracy do wykonania. - Na peronach najbliżej hali głównej dworca wciąż układana jest kostka - opisuje Lech Marcinczak, reporter tvnwarszawa.pl.

Spółka PKP PLK zapewnia, że perony będą ukończone do 6 czerwca. - Taki termin obowiązuje naszego wykonawcę - zapewnia Jan Telecki.

Nowa jakość za 60 milionów

W środę zmodernizowany budynek Dworca Wschodniego otwarto dla pasażerów.

Budynek dworca to przede wszystkim połączenie szkła, aluminium i granitu. Kasy przesunięto w głąb budynku, powstały nowe klatki schodowe, wymieniono m.in. instalacje grzewcze i wentylacyjne. Zamontowano nowe wyświetlacze ledowe, system megafonowy i alarmowy.

Dworzec ma być również znacznie bezpieczniejszy dzięki zainstalowaniu 100 kamer monitoringu. Modernizacja kosztowała 60 mln złotych.

bf/ran/bako