Wszystkie pojazdy mają wyjechać na stołeczne ulice prosto z fabryk. Ponadto będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską oraz nowoczesne systemy lokalizacyjne. Umowa z Mobilis została podpisana na osiem lat. Nowe autobusy wyjadą na warszawskie ulice 1 stycznia przyszłego roku.
Mobilis najtańszy
Jak podał Zarząd Transportu Miejskiego, Mobilis złożył najtańszą ofertę. Firma wyceniła przewozy autobusami krótkimi na 6,77 zł brutto za wozokilometr, a przegubowymi – 8,29 zł brutto za wozokilometr. Ale, jak podkreślali wcześniej urzędnicy, decydowała nie tylko cena. Dodatkowe punkty można było uzyskać m.in. za zastosowanie alternatywnych źródeł energii w pojazdach. Wymagano też odpowiednich zajezdni, znajomości topografii Warszawy i języka polskiego przez kierowców oraz umowy o pracę dla tychże.
Mobilis zadeklarował, że będzie woził pasażerów autobusami marki Solaris Urbino 8,9le lub Autosan Sancity 9le (krótkie) oraz Solaris Urbino 18 lub Mercedes-Benz Conecto (długie). Jak sprecyzował w rozmowie z "Gazetą Stołeczną" prezes firmy, decyzja o wyborze konkretnych modeli zapadnie w ciągu dwóch tygodni.
Rozklekotane autobusy
Poza Mobilisem oferty w przetargu złożyły dwie firmy: Europa Express City i ITS Michalczewski.
Mobilis nie cieszy się najlepszą reputacją wśród pasażerów. Kilkukrotnie pisaliśmy o zaniedbanym taborze tego przewoźnika. Problemy dotyczyły m.in. linii 213.
ło/b
Źródło zdjęcia głównego: ZTM