Metro wjeżdża na Bródno. Będą utrudnienia

Utrudnienia dla mieszkańców
Utrudnienia dla mieszkańców
Źródło: Mateusz Szmelter, tvnwarszawa.pl

Rozpoczynają się utrudnienia dla mieszkańców Bródna. Etapami, przez trzy kolejne weekendy, wprowadzane będą objazdy związane z budową trzech stacji i tuneli II linii metra. Ze zmianami muszą się liczyć piesi, kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej.

Zmiany w organizacji ruchu w związku z budową północno-wschodniego odcinka II linii metra, czyli trzech stacji, rozpoczynają się w piątek.

Buspas na Matki Teresy

Wprowadzanie zmian rozpocznie się od wytyczenia buspasów (w obu kierunkach) na ulicy Matki Teresy z Kalkuty pomiędzy Chodecką a świętego Wincentego.

Jezdnia na tym odcinku zostanie poszerzona. Na skrzyżowaniu Matki Teresy z Kalkuty i Chodeckiej powstanie rondo. W czasie prac zamknięty zostanie odcinek od Chodeckiej do skrzyżowania ze św. Wincentego. Roboty w tym rejonie potrwają około trzech tygodni.

Ponadto pasy dla autobusów, tylko w jednym kierunku, zostaną wytyczone na ulicach: Chodeckiej, Łojewskiej, Wyszogrodzkiej i Bartniczej. Zmiany zostaną wprowadzone w weekendy 1-3 lutego oraz 8-10 lutego.

Zamkną Kondratowicza

Najważniejszą zmianą będzie wyłączenie z ruchu ulicy Kondratowicza. Ta operacja została zaplanowana na weekend 15-17 lutego.

Główne objazdy zostaną poprowadzone ulicami: Wysockiego - Matki Teresy z Kalkuty - Gilarską - Jórskiego do Radzymińskiej, Głębocką - Kondratowicza - Młodzieńczą, św. Wincentego - Borzymowską - Trocką, ciągiem Bartnicza - Wyszogrodzka do Chodeckiej i dalej do Łojewskiej, a także Odlewniczą do Marywilskiej i Trasą Toruńską.

Jak podaje urząd miasta, zamknięte zostaną chodniki i droga dla rowerów po południowej stronie ulic Bazyliańskiej i Kondratowicza. "Piesi i rowerzyści będą kierowani na tymczasowe, specjalnie zabezpieczone przejście i drogę rowerową przez plac budowy po fragmencie południowej jezdni - na drugą stronę jezdni wrócą na wysokości ul. Łabiszyńskiej (w kolejnym etapie budowy ścieżka i chodnik zostaną wyznaczone poza placem budowy). Po północnej stronie ulicy piesi będą mogli przejść chodnikiem wzdłuż ogrodzenia placu budowy, zlokalizowanym na terenie osiedla" - podaje ratusz.

Przeorganizowany zostanie ruch na skrzyżowaniu Kondratowicza i św. Wincentego. Jadący ulicą św. Wincentego od strony Białołęki będą musieli skręcić w prawo lub lewo - prosto będą mogły pojechać tylko autobusy, taxi, czy pojazdy służb miejskich. Z kolei jadący Kondratowicza od strony Młodzieńczej będą musieli skręcić w prawo w kierunku Trasy Toruńskiej.

Budowa zmieni też trasy kilkunastu linii autobusowych. Na trasy objazdowe skierowane zostaną autobusy linii: 104, 112, 118, 120, 126, 145, 156, 169, 176, 204, 214, 227, 240, 256, 345, 409, 500, N02, N11 i N64. Zmiany będą obowiązywały od nocy z piątku 15 na sobotę 16 lutego.

Jak zapewnia w komunikacie ratusz, nie zmienią się trasy autobusów linii: 114, 376, 412, 414, 512 i N14.

Szczegółowe zmiany na Bródnie

Nowa linia tramwajowa

Pasażerowie z Bródna dojadą szybko do Śródmieścia i na Mokotów nową linią tramwajową 41.

Składy będą ruszały z pętli Żerań Wschodni i taką samą trasą jak linia 1 pojadą do ronda Zgrupowania AK "Radosław", gdzie skręcą w aleję Jana Pawła II i dalej pojadą na Służewiec. Linia będzie kursować od poniedziałku, 18 lutego.

"Nietypową trasą będą jeździły autobusy linii 169 które, aby zabrać mieszkańców okolic ulic Łojewskiej i Łabiszyńskiej, w obu kierunkach (zarówno w kierunku pętli na Podgrodziu jak i Dworca Wschodniego), pojadą trasą objazdową zatrzymując się na tych samych przystankach. Dlatego prosimy o zwracanie uwagi na kierunek jazdy pokazany na wyświetlaczu autobusu" - wyjaśnia urząd miasta.

W czasie budowy tramwaje będą jeździły ulicą Rembielińską. Mogą występować jedynie kilkudniowe wstrzymania ruchu tramwajowego.

Schemat zmian
Schemat zmian
Źródło: Urząd Miasta

Trzy stacje

Stacja "Zacisze" będzie zlokalizowana pod ulicą Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, stacja "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu Malborskiej i Kondratowicza, a stacja "Bródno" przy skrzyżowaniu Kondratowicza i Rembielińskiej (wszystkie nazwy są robocze).

Budowa ma się zakończyć się we wrześniu 2021 r. Koszt wykonania tego odcinka podziemnej kolejki to prawie 1,4 miliarda złotych.

Zmiany drogowe na Bródnie

Zmiany drogowe na Bródnie

Źródło: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl
Wiceprezydent: robimy to po to, żeby było lepiej
Wiceprezydent: robimy to po to, żeby było lepiej
Teraz oglądasz
"Zaproponowaliśmy kilka możliwości objazdu"
"Zaproponowaliśmy kilka możliwości objazdu"
Teraz oglądasz
"Główny ciężar spadnie na ulicę Kondratowicza"
"Główny ciężar spadnie na ulicę Kondratowicza"
Teraz oglądasz
Zmiany w rejonie stacji Bródno
Zmiany w rejonie stacji Bródno
Teraz oglądasz
Zmiany na Chodeckiej, Malborskiej i św. Wincentego
Zmiany na Chodeckiej, Malborskiej i św. Wincentego
Teraz oglądasz

Zmiany drogowe na Bródnie

kz/PAP/pm

Czytaj także: