Przed II turą wyborów samorządowych prezydent stolicy zapewniała optymistycznie, że centralnym odcinkiem II linii metra pojedziemy 14 grudnia 2014 roku. Od tamtej pory minęły 72 dni, a II linia wciąż nie wozi pasażerów.
"Nie mówię żadnych dat"
Prezydent nie chce też podawać kolejnej daty uruchomienia podziemnej kolejki. - Po tym doświadczeniu moim, powiedziałabym przykrym, że powiedziałam datę grudniową, co do której mnie przekonywano, że jest możliwa, to już nie mówię żadnych dat. Mam nadzieję, że to będzie pierwszy kwartał – powiedziała w "Sygnałach dnia" w radiowej Jedynce Hanna Gronkiewicz-Waltz.Na razie jednak wciąż trwają odbiory kolejnych stacji. Jak pisaliśmy w piątek, Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego, wydał pozwolenie na użytkowanie pięciu stacji (rondo Daszyńskiego, Dworzec Wileński, Centrum Nauki Kopernik, Nowy Świat – Uniwersytet i Świętokrzyska) i dwóch wentylatorni. - Inspekcja nadzoru budowlanego pracuje bardzo intensywnie. Planowane jest, że zakończy odbiory do końca lutego, jeżeli nie będzie żadnych zastrzeżeń lub braków w dokumentacji - mówi Ivetta Biały, rzeczniczka wojewody. – To nie może być jednak wyścig z czasem - podkreśla.Jeżeli uda zakończyć się wszystkie odbiory do końca miesiąca, to od początku marca rozpoczną się jazdy testowe. Jak szacują urzędnicy, mogą one potrwać około dwa tygodnie. To by oznaczało, że jest szansa na uruchomienie metra na weekend 21- 22 marca. O tym, że tak może się stać, informowaliśmy już w styczniu, i wygląda na to, że utrzymanie tego terminu jest możliwe. - Testy już robimy, więc możemy trochę skrócić trochę ten czas testów. Pociągi jeżdżą zgodnie z rozkładem, otwierają, zamykają drzwi, żeby sprawdzić ich prawidłowość techniczną – powiedziała w radiu prezydent. - Chciałam przeprowadzić ćwiczenia straży pożarnej, strażakom na tym zależy ze względu bezpieczeństwa – dodała.
Warszawa czeka na otwarcie
Pierwotnie planowo, że budowa II linii zakończy się w październiku 2013 r., jednak prace opóźniły się m.in. z powodu zalania terenu budowy stacji Centrum Nauki Kopernik. W sierpniu 2012 r. budowniczowie natrafili na ciek wodny, teren budowy stacji został zalany, zamknięto tunel Wisłostrady, a prace naprawcze trwały prawie rok, do czerwca 2013 r.
Centralny odcinek II linii metra o długości ponad 6 km łączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński". Z pierwszą linią metra druga krzyżuje się na stacji "Świętokrzyska".
WYPOWIEDŹ PREZYDENT WARSZAWY Z PIĄTKU:
Prezydent o odbiorach II linii metra
ran
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta