Funkcjonujące od 8 marca połączenie z Woli na Pragę staje się coraz bardziej popularne. Jak informuje portal transport-publiczny.pl, od momentu otwarcia drugą linią metra przejechało 7,6 mln pasażerów. To dane z bramek biletowych.
Najpopularniejsza stacja to Dworzec Wileński – korzysta z niej codziennie prawie 30 tysięcy warszawiaków.
Łącznik najpopularniejszy
Żadna stacja nie osiągnęła takiego wyniku jak... łącznik między pierwszą a drugą linią. Według ostatniego pomiaru Zarządu Transportu Miejskiego, z 21 maja, przeszło nim ponad 42 tysiące ludzi (średnia z pozostałych pomiarów od momentu otwarcia to około 33 - 36 tysięcy użytkowników).
Druga linia metra zmniejszyła też tłok na stacji pierwszej linii – Ratusz Arsenał. Zauważalnie spadła tam liczba pasażerów, a przed otwarciem drugiej linii to tutaj był jeden z głównych węzłów przesiadkowych na prawy brzeg rzeki. Statystki wskazują, że w podróżach na Pragę czy Targówek, warszawiacy wolą wybrać drugą linię metra i przesiadkę pod ziemią.
Centralny odcinek
W pierwotnym założeniu centralny odcinek drugiej linii metra miał być gotowy już na Euro 2012. Wykonawcy zażądali za takie tempo prac astronomicznych kwot i ratusz zdecydował się na powtórzenie przetargu już bez tego terminu. Budowa rozpoczęła się dopiero w 2011, a pierwsi pasażerowie skorzystali z podziemnego połączenia Ronda Daszyńskiego i Dworca Wileńskiego 8 marca 2015 roku.
W przyszłości druga linia metra na prawym brzegu rzeki dojdzie na Brodno, natomiast na lewym brzegu na Bemowo.
Tak wyglądało ostatecznie otwarcie II linii 8 marca:
jb/r
Pierwsi pasażerowie
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński/tvnwarszawa.pl