Biurowe zagłębie w sercu remontów. Tramwaje nie dojadą na Służewiec

Szykują się spore utrudnienia dla pasażerów
Szykują się spore utrudnienia dla pasażerów
Źródło: ZMID
Od marca pasażerowie linii 17 nie dojadą do zagłębia biurowców na Służewcu. Przebudowa ulicy Wołoskiej zablokuje torowisko na wysokości ul. Woronicza. To jednak nie koniec utrudnień. Od wakacji do pętli Służewiec nie dojedzie żaden tramwaj - informuje "Gazeta Stołeczna".

O tym, że prace przy poszerzeniu ulicy Wołoskiej spowodują wyłączenie torowiska na kilka miesięcy, pisaliśmy w listopadzie.

Teraz "Gazeta Stołeczna" podaje szczegóły utrudnień. Duże i dające się we znaki utrudnienia na pasażerów tramwajów, którzy codziennie dojeżdżają do biur na Służewcu, czekają już od marca.

Bez tramwajów

Jak informuje gazeta, zablokowane będzie torowisko na ul. Wołoskiej od strony centrum. Tramwaje, jadące od Dworca Centralnego, będą dojeżdżać tylko do pętli Kielecka. Do zagłębia "białych kołnierzyków" będzie można jedynie dojechać innymi tramwajami ul. Woronicza, od strony stacji Wierzbno.

W tym czasie drogowcy na skrzyżowaniu ulic Wołoska i Woronicza wybudują dodatkowe tory, którymi tramwaje będą skręcać do zajezdni przy ul. Woronicza.

To jednak nie koniec zmian. W wakacje zamknięte ma być torowisko na ul. Woronicza przed ul. Wołoską. Wtedy żaden tramwaj nie dojedzie na Służewiec. Do dyspozycji pasażerów udostępniona zostanie komunikacja zastępcza, ale jej szczegółów miasto na razie nie podaje. Jak pisze "Stołeczna", linia 17 kursować będzie Wołoską od centrum, ale skręcać będzie do zajezdni przy ul. Woronicza, gdzie zawróci.

Zmiany dla kierowców

Ze zmianami w organizacji ruchu muszą liczyć się także kierowcy.

Jak informuje "Gazeta", Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych już niebawem planuje utrudnienia w ruchu na skrzyżowaniu Wołoskiej z Racławicką i ul. Odyńca. Jak informowaliśmy w listopadzie, w tym miejscu powstanie rondo. Na czas jego budowy drogowcy zwężą ul. Racławicką od strony al. Żwirki i Wigury. Do dyspozycji kierowców będą po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.

Ponadto ul. Odyńca w najbliższych dniach stanie się jednokierunkowa. Ruch odbywać się będzie tylko w kierunku al. Niepodległości.

Według gazety w maju, po wykonaniu połowy ronda, jezdnia ma być przełożona, ale zwężenia pozostaną.

Przebudowa dużego skrzyżowania ulic Wołoskiej i Woronicza wiąże się także z utrudnieniami. Jak jednak uspokaja w rozmowie z gazetą Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID, przejazd przez skrzyżowanie "zostanie utrzymany, choć z pewnymi ograniczeniami".

Przełożenie ruchu na nową nitkę Wołoskiej zaplanowano na drugi kwartał tego roku. Wtedy rozpocznie się remont starej jezdni.

Bez wąskiego gardła

Przebudowa ulicy Wołoskiej ma na celu zlikwidowanie wąskiego gardła pomiędzy ul. Wiktorską a ul. Konstruktorską. Ulica na całej długości będzie miała po trzy pasy ruchu w obu kierunkach. Zostanie też przebudowane skrzyżowanie z ulicą Woronicza, a na skrzyżowaniu z ul. Racławicką i ul. Odyńca powstanie rondo.

Wydzielone zostanie także torowisko tramwajowe wzdłuż ul. Wołoskiej i Woronicza oraz wybudowana zostanie pętla tramwajowa. Powstaną: chodniki i ścieżki rowerowe, nowe oświetlenie jezdni, kanalizacja deszczowa, znaki i monitoring.

Koniec inwestycji zaplanowano na luty 2016 roku. Miasto zapłaci za nią 81,7 mln zł.

O utrudnieniach rozmawialiśmy w listopadzie z rzeczniczką ZMID.

Mówi Małgorzata Gajewska

Biurowe zagłębie w sercu remontów

To nie jedyne utrudnienia, które czekają na warszawiaków w rejonie zagłębia biznesowego. Jak pisaliśmy w planach drogowców na ten rok, jest również przebudowa ulicy Marynarskiej. Inwestycja ma na celu poszerzenie ulicy od węzła Marynarska do ul. Rzymowskiego.

- W tym roku ogłosimy przetarg na uaktualnienie projektu między innymi o uzgodnienia z poszczególnymi inwestycjami oraz budowę. Planujemy, że pierwsze prace ruszą jeszcze w tym roku - mówiła wówczas Gajewska. - W ramach prac ulica Marynarska zostanie poszerzona do trzech pasów ruchu w obu kierunkach. W ciągu ulicy Postępu powstanie wiadukt. W rejonie ulicy Wynalazek wybudowana zostanie kładka dla pieszych - wymieniła rzeczniczka.

Jak dowiedziała się gazeta, nie obejdzie się także bez przerywania ruchu tramwajów. Według informacji dziennikarzy, trzeba przesunąć tory, by zrobić miejsce na szersze jezdnie i nowy kanał ciepłowniczy. Utrudnienia mają rozpocząć się w 2016 lub 2017 roku.

su/lulu

Czytaj także: