Na czym dokładnie polega?
"Stosowane w Europie"
Chodzi o to, aby na małych, jednokierunkowych ulicach w centrum miasta (np. Jasnej, Mazowieckiej, Czackiego) pojawił się wydzielony pas, którym autobusy jeździłby w przeciwnym kierunku niż obowiązuje ruch. Takie rozwiązanie eliminuje między innymi problem zajeżdżania drogi autobusom.
Miało wejść w życie po otwarciu II linii metra.
Leszek Ruta jednak stracił stanowisko dyrektora ZTM, a jego miejsce zajął Wiesław Witek.
Czy będzie chciał realizować pomysł poprzednika?
- Są to rozwiązania stosowane w Europie, warto się temu przyjrzeć – przyznaje w rozmowie z tvnwarszawa.pl nowy dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. - Warto się przyjrzeć, na jakich zasadach zostały tam wprowadzone. Nie wkluczam, że będę chciał w to zaangażować moich kolegów – przyznał dyrektor ZTM.
A co Wy sądzicie o buspasach pod prąd? Piszcie na naszym forum.
Buspas aż do Piaseczna
Witek zdradził również, że w tym roku zwykły buspas ma zostać wytyczony na ulicy Puławskiej aż do Piaseczna.
- Jesteśmy zdeterminowani, żeby poddać ten projekt technicznym, szczegółowym analizom. Naszym zamierzeniem jest, nie uszczuplając przestrzeni dla samochodów, wygospodarować wspólnie z Zarządem Dróg Miejskich przestrzeń, modyfikując szerokość pasów i w 2014 roku ten buspas wdrożyć – tłumaczył Witek.
O INNYCH PLANACH ZTM NA TEN ROK MÓWI WIESŁAW WITEK - CZYTAJ WIĘCEJ.
O planach mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM
bf/ran