Jak tłumaczy w komunikacie stołeczny ratusz, najstarsze stacje pierwszej linii metra zaczęły powstawać jeszcze w latach 80. XX wieku. "Inna niż dziś była wtedy jakość materiałów, inne standardy prowadzenia takich inwestycji, a wreszcie inne rozwiązania techniczne. Dlatego po latach intensywnej eksploatacji wiele urządzeń czy systemów trzeba wymienić na nowe, nowocześniejsze i sprawniejsze" - wskazują urzędnicy.
Utrudnienia zaczną się w piątek po północy
Na najbliższy weekend, 19-20 października, służby Metra Warszawskiego zaplanowały wymianę rozdzielnicy prądu stałego na stacji Racławicka. Urządzenie bezpośrednio zasila przejeżdżające pociągi. Stare urządzenia, z przestarzałą automatyką, zostaną zastąpione najnowszymi - wyposażonymi w zaawansowaną elektronikę. Jak wskazuje urząd miasta, mają zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa obsługi podziemnej kolei.
Prace zaczęły się o północy z piątku na sobotę (18/19 października). Tej nocy, do końca kursowania, ruch pociągów odbywał się tylko na północnym odcinku, od stacji Młociny do Świętokrzyskiej.
Uruchomiona zostałą zastępcza linia autobusowa ZM1. Autobusy jeździły wzdłuż trasy linii M1, między stacjami Kabaty i Świętokrzyska.
W weekend wyłączone trzy stacje
W sobotni poranek, od początku kursowania pociągów, wyłączone z użytkowania zostały trzy stacje na Mokotowie: Pole Mokotowskie, Racławicka i Wierzbno. Ruch pociągów odbywa się na dwóch odcinkach: od północy na trasie Młociny - Politechnika i od południa z Kabat do Wilanowskiej. Taka organizacja ruchu potrwa do końca niedzieli. Przez całą sobotę, 19 października, metro na linii M1 jeździ według niedzielnego rozkładu, wraz z kursami nocnymi.
Zmieniła się także trasa linii ZM1. Autobusy kursują między przystankami Metro Wilanowska i Plac Konstytucji 02.
Dodatkowo pasażerowie będą mogli skorzystać z zastępczej linii tramwajowej 74 na trasie: Wyścigi – Puławska – Marszałkowska – Nowowiejska – L. Krzywickiego – Filtrowa – pl. G. Narutowicza.
Autorka/Autor: dg/b
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZTM