ZTM chwali się wynikami. Coraz więcej biletów kupujemy przez aplikacje

ZTM pochwalił się wpływami ze sprzedaży biletów
Kierownictwo ZTM-u o umowach z KM i WKD
Źródło: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Jak wynika z danych Zarządu Transportu Miejskiego, coraz częściej kupujemy bilety przez aplikacje mobilne, ale nadal najwięcej wpływów pochodzi ze stacjonarnych biletomatów.

W roku 2019 roku po raz kolejny nastąpił wzrost wartości sprzedanych biletów - pochwalił się ZTM. Jak podał, wyniosła ona ponad 994 milionów złotych i jest to o ponad 33 miliony złotych więcej (3,52 procent) w porównaniu do roku 2018.

ZTM podsumował także dane dotyczące najpopularniejszych form sprzedaży biletów. Obecnie można kupić je w około 5 tysiącach punktów.

Automaty najpopularniejsze

Jak się okazuje, najwięcej wpływów pochodzi z automatów stacjonarnych. Jak poinformował ZTM, wartość takiej sprzedaży to prawie 414 milionów złotych, czyli prawie 42 procent całości w ubiegłym roku.

Na stołecznych ulicach obecnie stoi obecnie 807 biletomatów. Jak zapowiedzieli urzędnicy, w tym roku ta liczba zwiększy się o 52 nowe urządzenia. 

POP-y wciąż silne

Bilety dobrze sprzedają się również w Punktach Obsługi Pasażerów. "Wartość sprzedanych w ten sposób biletów wynosi ponad 120 mln zł i jest to więcej o ponad 34 mln zł w porównaniu do roku ubiegłego" - zaznaczył ZTM. Obecnie w Warszawie jest 20 takich punktów, a urzędnicy planują uruchomić kolejny na stacji metra Księcia Janusza.

Przypomnieli przy okazji o najchętniej odwiedzanych przez mieszkańców POP-ach: przy Dworcu Wileńskim, stacji metra Świętokrzyska oraz Centrum.

"W sierpniu zeszłego roku wdrożyliśmy nowy system obsługi pasażerów i od wakacji sprawy w POP załatwiane są szybciej. Przykładowo czas zwrotu opłaty za bilet skrócono z ośmiu do trzech minut, przekodowania biletu z pięciu do trzech min, sprzedaży z dwóch minut do minuty - czytamy w komunikacie.

Rośnie sprzedaż przez aplikacje

W tej chwili bilety Warszawskiego Transportu Publicznego można kupić za pomocą sześciu aplikacji na telefony komórkowe. I - jak podkreślili urzędnicy - to właśnie ten kanał sprzedaży odnotował największy wzrost. "Wartość sprzedaży wzrosła prawie 52 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Komórki 'zainkasowały' ponad 45 mln zł" - napisali w komunikacie.

Więcej biletów sprzedało się także w mobilnych biletomatach. W pojazdach WTP jest w sumie 2,4 tysiąca takich urządzeń, a w minionym roku około 600 biletomatów zamontowały Tramwaje Warszawskie. "Sprzedaż w automatach mobilnych wyniosła prawie 156 mln zł i była o blisko 28 proc. większa niż w 2018 roku" - poinformował ZTM.

Czytaj także: