W roku 2019 roku po raz kolejny nastąpił wzrost wartości sprzedanych biletów - pochwalił się ZTM. Jak podał, wyniosła ona ponad 994 milionów złotych i jest to o ponad 33 miliony złotych więcej (3,52 procent) w porównaniu do roku 2018.
ZTM podsumował także dane dotyczące najpopularniejszych form sprzedaży biletów. Obecnie można kupić je w około 5 tysiącach punktów.
Automaty najpopularniejsze
Jak się okazuje, najwięcej wpływów pochodzi z automatów stacjonarnych. Jak poinformował ZTM, wartość takiej sprzedaży to prawie 414 milionów złotych, czyli prawie 42 procent całości w ubiegłym roku.
Na stołecznych ulicach obecnie stoi obecnie 807 biletomatów. Jak zapowiedzieli urzędnicy, w tym roku ta liczba zwiększy się o 52 nowe urządzenia.
POP-y wciąż silne
Bilety dobrze sprzedają się również w Punktach Obsługi Pasażerów. "Wartość sprzedanych w ten sposób biletów wynosi ponad 120 mln zł i jest to więcej o ponad 34 mln zł w porównaniu do roku ubiegłego" - zaznaczył ZTM. Obecnie w Warszawie jest 20 takich punktów, a urzędnicy planują uruchomić kolejny na stacji metra Księcia Janusza.
Przypomnieli przy okazji o najchętniej odwiedzanych przez mieszkańców POP-ach: przy Dworcu Wileńskim, stacji metra Świętokrzyska oraz Centrum.
"W sierpniu zeszłego roku wdrożyliśmy nowy system obsługi pasażerów i od wakacji sprawy w POP załatwiane są szybciej. Przykładowo czas zwrotu opłaty za bilet skrócono z ośmiu do trzech minut, przekodowania biletu z pięciu do trzech min, sprzedaży z dwóch minut do minuty - czytamy w komunikacie.
Rośnie sprzedaż przez aplikacje
W tej chwili bilety Warszawskiego Transportu Publicznego można kupić za pomocą sześciu aplikacji na telefony komórkowe. I - jak podkreślili urzędnicy - to właśnie ten kanał sprzedaży odnotował największy wzrost. "Wartość sprzedaży wzrosła prawie 52 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Komórki 'zainkasowały' ponad 45 mln zł" - napisali w komunikacie.
Więcej biletów sprzedało się także w mobilnych biletomatach. W pojazdach WTP jest w sumie 2,4 tysiąca takich urządzeń, a w minionym roku około 600 biletomatów zamontowały Tramwaje Warszawskie. "Sprzedaż w automatach mobilnych wyniosła prawie 156 mln zł i była o blisko 28 proc. większa niż w 2018 roku" - poinformował ZTM.
Autorka/Autor: mp/b
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Zarząd Transportu Miejskiego