W sumie przez sześć miesięcy tego roku w POP-ach sprzedano bilety za ponad 53 milionów złotych.
"Pod względem wartości sprzedanych biletów, ranking otwierają dwa punkty na stacjach metra – Dworzec Wileński z biletami sprzedanymi za ponad 8,1 mln złotych i Centrum (5,8 mln złotych). Jako trzeci lokuje się punkt na dworcu Warszawa Centralna (5 mln złotych)" - czytamy w komunikacie zarządu.
ZTM doprecyzował, że w pierwszej dziesiątce znalazły się także: Dworzec Zachodni (3,6 mln złotych), Ratusz Arsenał (3 mln złotych), Politechnika (2,9 mln złotych), Dworzec Gdański (2,8 mln złotych) i Służew (2,6 mln złotych), Dworzec Wschodni (2,1 mln złotych) oraz Legionowo ze sprzedażą za prawie 2,2 mln złotych.
Przy okazji ZTM przypomniał, że punkt w Legionowie, podobnie jak te w Piasecznie i Łomiankach, zostały uruchomione we współpracy z lokalnymi samorządami, aby ułatwić mieszkańcom kodowanie biletów w ramach oferty Warszawa+.
21 punktów
Jak podał ZTM, w stolicy jest 21 POP-ów. Znajdują się w miejscach często odwiedzanych przez pasażerów – na stacjach metrach, dworcach, lotnisku i w centrum handlowym. Można w nich załatwić wszystkie formalności związane z Warszawskim Transportem Publicznym, czyli kupić bilety, wyrobić Warszawską Kartę Miejską, uzyskać informacje czy złożyć odwołanie od wezwania wystawionego za jazdę bez ważnego biletu.
"Pierwszy Punkt Obsługi Pasażerów otwarto w 2002 roku na stacji metra Świętokrzyska. Po nim pojawiły się kolejne – w 2003 roku na stacji Ratusz Arsenał i rok później na stacji Plac Wilsona" - przypomniał ZTM.
Na tvnwarszawa.pl pisaliśmy też o nowych trasach autobusów po otwarciu nowych stacji II linii metra:
mp/ran
Targówek: komunikacja po otwarciu metra
Targówek: komunikacja po otwarciu metra
Źródło zdjęcia głównego: ZTM