Na stacji Warszawa Zachodnia rusza kolejny etap robót. Będą się one skupiać na peronie numer 5. - Obiekt zostanie wyłączony. Będzie rozbiórka peronu i torów. To przygotowania pod wykop, pod nowe podziemne przejście które połączy wszystkie perony na stacji - przekazał w komunikacie Karol Jakubowski, rzecznik Polskich Linii Kolejowych.
Jak tłumaczy, szerszy zakres prac na stacji będzie wymagał zmian w komunikacji od strony Alej Jerozolimskich. Dojście od dworca do peronów 1-4 będzie zapewniał dotychczasowy tunel. W dojściu do peronów 6-9 podróżni będą korzystać z kładki, na którą wejście będzie z peronu numer 4. Jak przekazano informacje o organizacji ruchu będą oznakowane.
Prace na peronie numer 5 przyniosą także zmiany w rozkładzie jazdy. Od 24 października część pociągów kursujących przez Warszawę Zachodnią będzie jeździć przez stację Warszawa Gdańska. - Pasażerów prosimy o sprawdzenie przed podróżą rozkładu jazdy pociągów. Szczegóły dostępne są na stronie i w aplikacji portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników - poinformował w komunikacie Jakubowski.
W sierpniu były opóźnienia
Przebudowa Dworca Zachodniego trwa już od dwóch lat. Prace wywołują utrudnienia w ruchu kolejowym, o których regularnie informuje spółka PKP PLK.
Jak informowali kolejarze, na okres od 22 sierpnia do 3 września zaplanowano prace związane z podłączaniem urządzeń do nowej nastawni zlokalizowanej w budynku LCS na stacji Warszawa Zachodnia. Ma to w przyszłości pozwolić na komputerowe zarządzanie ruchem kolejowym i zastąpienie dotychczasowego systemu przekaźnikowego. Nowy system oznacza szybszą odprawę pociągów i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa. Zapowiadano wówczas przy okazji znaczne ograniczenia w kursowaniu pociągów, ale prac nie wykonano. To, że nie uda się ich przeprowadzić, spółka PKP PLK miała wiedzieć wcześniej. W związku z tym, pracę straciły trzy osoby.
Przebudowa ma usprawnić podróże
Na stacji Warszawa Zachodnia kontynuowana jest budowa trzech wiaduktów kolejowych, które maja usprawnić podróże. Jeden z nich – kratownicowy o konstrukcji stalowej – został nasunięty na docelowe miejsce. 120-metrowy obiekt ma być udostępniony na wiosnę przyszłego roku. Powstają również kolejne segmenty dwóch wiaduktów koło stacji Warszawa Zachodnia. - Ich betonowa konstrukcja pozwoli na bezkolizyjny przejazd pociągów górą i dołem - tłumaczy w komunikacie rzecznik.
Polskie Linie Kolejowe w komunikacie podkreślają, że Warszawa Zachodnia zmienia się i zapewni większą dostępność oraz komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. - Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, około 36 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna - wskazano.
Autorka/Autor: mg/r
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl