Ze względu na modernizację Dworca Zachodniego od 1 stycznia pociągi Kolei Mazowieckich jadące w kierunku zachodnim będą kończyć kursy na stacji Warszawa-Ochota. Zmian muszą spodziewać się też pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej.
Jak poinformowała spółka Koleje Mazowieckie, zmiany w kursowaniu pociągów będą obowiązywać od 1 stycznia do 14 lutego.
Większość połączeń
"Większość połączeń Kolei Mazowieckich (jadących w kierunku zachodnim), kończących dotychczas bieg na stacji Warszawa Zachodnia dowiezie pasażerów tylko do stacji Warszawa Ochota. Pociągi kursujące w kierunku wschodnim nadal będą rozpoczynały bieg na stacji Warszawa Zachodnia" - czytamy w komunikacie kolejarzy.
Z uwagi na utrudnienia we wspomnianym okresie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia (w obu kierunkach) będzie obowiązywać wzajemne honorowanie biletów KM i ZTM.
Jak podają KM, aktualny rozkład jazdy jest dostępny na stronie internetowej mazowieckie.com.pl, w zakładce pn. Tabele Rozkładów Jazdy.
Zmiany w kursowaniu SKM
Od 1 stycznia zostaną wprowadzone zmiany również w rozkładzie jazdy pociągów SKM. "Na linii S1 zmiany będą niewielkie i ograniczą się do kilkuminutowych przesunięć odjazdów pociągów z poszczególnych stacji. Ponadto, jeden poranny pociąg w kierunku Otwocka pojedzie w skróconej relacji, ze stacji Warszawa Zachodnia (odjazd o godz. 8:59)" - podaje SKM na stronie internetowej.
Przedstawiciele spółki zaznaczają, że najistotniejszą zmianą w rozkładzie dla pociągów linii S2 będzie "skierowanie kilku wybranych kursów w obu kierunkach, do Sulejówka Miłosny i Lotniska Chopina, przez dalekobieżną linię średnicową i stację Warszawa Centralna, z pominięciem przystanków Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle i Warszawa Stadion".
Szczegóły na stronie www.skm.warszawa.pl.
Remont dworca
Opiewająca na kwotę 1,9 miliarda złotych umowa na wielki remont Dworca Zachodniego została podpisana na początku lipca tego roku. Wykonawcą prac jest firma Budimex. Modernizacja ma zakończyć się w 2023 roku.
W pierwszej kolejności przewidziano budowę przejścia podziemnego od strony linii obwodowej, czyli peronu numer 8. Przygotowane zostaną lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym oraz nowy peron od strony Tunelowej. Następnie wykonawca przystąpi do budowy kładki po wschodniej stronie stacji, dzięki czemu zapewniony będzie dostęp do peronów podczas przebudowy dotychczasowego przejścia podziemnego. Zasadnicze prace torowe będą realizowane od Tunelowej w kierunku Alej Jerozolimskich.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: KM