Dwa tramwaje z Korei Południowej dotarły już do Warszawy. Miasto pokazało, jak wyglądał ich unboxing, czyli rozpakowywanie z ochronnych folii. Podczas wakacji mają przejść testy homologacyjne, żeby jesienią wyruszyć na stołeczne trasy. To nie koniec dobrych wiadomości od tramwajarzy w ostatnich dniach.
W piątek informowaliśmy, że dwa nowe tramwaje od koreańskiego dostawcy, po trwającej około siedem tygodni podróży, dotarły już do Polski i z gdyńskiego portu zostaną przetransportowane do Warszawy. W niedzielę stołeczny ratusz poinformował, że tramwaje dotarły już do stolicy. Pokazał też nagranie z ich rozpakowywania. "Widzieliście kiedyś taki unboxing? Pierwsze ze 123 nowych (składów - red.) dotarły już do stolicy. Wygodne, ciche i z klimatyzacją – niebawem ruszą na tory" - czytamy we wpisie Warszawy.
Podczas wakacji tramwaje przejdą testy homologacyjne, a jesienią pojawią się na stołecznych torach. Umowa z Hyundaiem została podpisana w 2019 roku. Azjatycki producent ma dostarczyć łącznie 123 wagony. Do stolicy trafią trzy rodzaje pojazdów, o różnej długości, w wersji jedno- i dwukierunkowej. Wśród nich te, które mają być najdłuższymi w stolicy - prawie 33 metry, czyli o 2,5 metra więcej niż najpopularniejsze w stolicy tramwaje Pesy. Dzięki temu w każdym pojeździe będzie mogło podróżować nawet 240 osób. Tramwajarze podkreślają, że konstrukcja pojazdów jest "szyta na miarę" dla Warszawy.
Trasa na Kasprzaka
To nie wszystkie dobre informacje od tramwajarzy w ostatnich dniach. Rozstrzygnęli aukcję elektroniczną w przetargu na budowę trasy tramwajowej w ulicy Kasprzaka. "Przed chwilą zakończyła się e-aukcja - trasę na Kasprzaka wybuduje Budimex za 199,5 mln zł. Budżet zamawiającego wyniósł nieco ponad 240 mln zł" - napisał prezes Tramwajów Warszawskich Wojciech Bartelski.
Przed chwilą zakończyła się e-aukcja - trasę na Kasprzaka wybuduje Budimex za 199,5 mln zł. Budżet zamawiającego wyniósł nieco ponad 240 mln zł.
— Wojciech Bartelski (@wbartelski) June 25, 2021
Dzięki budowie linii tramwajowej na ulicy Kasprzaka mieszkańcy Woli będą mogli szybko dotrzeć do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego i do centrum Warszawy. Nowe tory powstaną na odcinku liczącym 2,3 kilometra, pomiędzy Wolską a Skierniewicką. Istniejące torowiska - o długości około 1,2 kilometra - na Wolskiej i Kasprzaka zostaną zmodernizowane. Pasażerowie skorzystają też z sześciu nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach.
Tory na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, będą obsadzone zielenią. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż tramwajem nie będzie dłuższa niż 15 minut.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta Warszawy