W ubiegłym roku system liczył 390 stacji w Warszawie. W tym roku ta liczba wzrosła do 398. Na miłośników jednośladów czekają też rowery w podwarszawskich miejscowościach: 12 stacji i 92 rowerów w Grodzisku Mazowieckim, sześć stacji i 60 rowerów w Konstancinie-Jeziornie, pięć stacji i 75 rowerów w Markach oraz pięć stacji i 50 rowerów w Piasecznie. Jak zapewnia Veturilo, rowery wróciły na ulice po ubiegłym sezonie w dobrym stanie. "Podczas przerwy sezonowej wszystkie jednoślady przeszły przegląd techniczny oraz dokonano niezbędnych napraw i wymiany uszkodzonych elementów" - czytamy w komunikacie operatora.
Pierwsze minuty za darmo
Jak co roku, rowery dostępne będą dla każdego zarejestrowanego użytkownika. Konta założone w poprzednich sezonach pozostają ważne. Te osoby, które po raz pierwszy będą chciały skorzystać z roweru miejskiego mogą zarejestrować się, korzystając ze strony internetowej systemu lub aplikacji mobilnej. Jak zwraca uwagę Veturilo, warto zapoznać się z regulaminem. "Należy pamiętać, że aby wypożyczyć rower, na koncie w systemie trzeba mieć co najmniej 10 lub 20 złotych. Pierwsze 15, 20 lub 30 minut (w zależności od zapisów Regulaminu) każdego wypożyczenia jest bezpłatne. Po ich przekroczeniu opłaty są naliczane zgodnie z cennikiem" - przypomina operator.
Podobnie jak rok temu, rowery będzie można wypożyczać za pomocą aplikacji mobilnej, terminala lub kontaktując się z BOK.
Sześć milionów w ubiegłym roku
Warszawskie Veturilo jest w pełni kompatybilne z systemami w Konstancinie-Jeziornie, Markach, Michałowicach, Piasecznie oraz w Pruszkowie.
W ubiegłym roku rowery miejskie były wypożyczane blisko sześć milionów razy. System składał się wtedy z 5,7 tysiąca rowerów, w tym 60 rowerków dziecięcych, 45 tandemów oraz 110 rowerów elektrycznych.
W 2019 roku najbardziej oblegane stacje były używane ponad 100 tysięcy razy. Rekord pobiła wypożyczalnia w pobliżu Centrum Nauki Kopernik (112 547 - 49 205 wypożyczeń i 63 342 zwroty), drugie miejsce zajęła stacja ufundowana przez CH Arkadia (100 835 - 49 897 wypożyczeń i 50 938 zwrotów). Użytkowników przyciągały także stacje przy głównych węzłach przesiadkowych i stacjach metra.
Jak zauważyli urzędnicy, rowery miejskie były szczególnie popularne wśród studentów. Pokazały to rankingi najpopularniejszych tras. W czołówce były te z metra Pole Mokotowskie na Banacha (kampus UW) i księdza Trojdena (Uniwersytet Medyczny), z Marymonckiej i metra Młociny do kampusów UKSW czy z metra Ursynów na SGGW. Latem na popularności zyskały też trasy wzdłuż Wisły, na przykład między Centrum Nauki Kopernik a Portem Czerniakowskim.
Autorka/Autor: mp/gp
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński / tvnwarszawa.pl