Jako pierwsza problem z wentylacją w nowych pociągach opisała "Gazeta Stołeczna". - Kiedy działa w nich wentylacja, to słychać taki hałas, że urządzenia te są głośniejsze nawet od jazdy metra. A kiedy jest cicho, to w środku panuje potworny zaduch - powiedział "Stołecznej" czytelnik.
"Zwróciliśmy się do producenta o podjęcie reakcji"
O problem zapytaliśmy biuro prasowe Metra Warszawskiego. Jak się okazało, kłopoty z wentylacją nowych pociągach Skoda Varsovia były zgłaszane przez pasażerów. - Dlatego też zwróciliśmy się do producenta o niezwłoczną reakcję i podjęcie intensywnych działań zmierzających do poprawy wentylacji. W celu poprawy sytuacji producent wykonuje analizę systemu rozprowadzenia powietrza do wnętrza przedziału pasażerskiego - wyjaśnia Andrzej Rejnson z biura prasowego Metra Warszawskiego.
Rejnson podkreśla, że "pod względem technicznym pociągi zostały poddane sprawdzeniu w procesie certyfikacji". A to oznacza, że Urząd Transportu Kolejowego wydał świadectwa dopuszczenia składów do eksploatacji. - Obecnie pociągi są w okresie gwarancyjnym i wszystkie ewentualne uwagi co do eksploatacji składów oraz obserwacje powodują wprowadzenie korekty przez producenta - dodaje przedstawiciel metra.
20 nowych pociągów już w eksploatacji
Przetarg na dostawy 37 nowych, jednoprzestrzennych składów metra został rozstrzygnięty w październiku 2019 roku, a umowa na dostawę podpisana została 30 stycznia 2020. Varsovia, bo taką nazwę wybrali warszawiacy dla czeskich pociągów, to jednoprzestrzenny, sześciowagonowy pociąg, który zabierze na pokład nawet półtora tysiąca pasażerów. Jest w nim 230 miejsc siedzących - po 33 miejsca w wagonach czołowych oraz po 41 miejsc w wagonach wewnętrznych.
Do tej pory z Czech do Warszawy dotarły 22 pociągi, z czego 20 dopuszczono już do eksploatacji.
Autorka/Autor: dg/gp
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl