Zbyt niskie perony na stacjach Góra Kalwaria i Czachówek Wschodni zostaną podwyższone - poinformowała spółka PKP PLK. W ubiegłym tygodniu branżowe czasopismo "Z Biegiem Szyn" ujawniło, że obie stacje nie mogą być obsługiwane przez nowe pociągi - Flirty - ze względu na zbyt dużą odległość pomiędzy podłogą składu a krawędzią platformy. Prace mają potrwać do czerwca przyszłego roku.
"Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. po spotkaniu z przedstawicielami Kolei Mazowieckich i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego (03.08.2022 r.), w sprawie nowych pociągów niedostosowanych do obsługi pasażerów na przystankach Góra Kalwaria i Czachówek Wschodni, podjął decyzję, że doraźnie perony dostosowane zostaną do taboru nowego typu. Zgodnie z ustaleniami perony będą podwyższone do 55 cm na długości 100 metrów, co umożliwi sprawne wysiadanie i wsiadanie pasażerów do nowego taboru" - przekazała we wtorek w komunikacie spółka PKP PLK.
Spółka zapowiedziała, że ogłosi przetarg na roboty "po zabezpieczeniu środków finansowych koniecznych do zrealizowania zadania". Zadeklarowali również, że "prace zostaną wykonane do czerwca przyszłego roku".
"Zgodnie z deklaracją przewoźnika Koleje Mazowieckie, w okresie od grudnia 2022 r. do czerwca 2023 r., ruch w relacji Warszawa – Góra Kalwaria ma być prowadzony z wykorzystaniem dotychczasowego taboru i bez konieczności przesiadki na stacji Czachówek Południowy" - poinformowała spółka. Kolejarze wskazali też, że kompleksowa przebudowa linii Skierniewice-Łuków jest planowana na lata 2024-2027. Wtedy też przebudowane mają być stacje Góra Kalwaria oraz Czachówek Wschodni.
Za wysokie progi
Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu, nowe pociągi Flirt, budowane dla Kolei Mazowieckich, nie będą w stanie obsłużyć stacji Góra Kalwaria i Czachówek Wschodni. Według dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" tamtejsze perony są za niskie, by pasażerowie mogli bezpiecznie wsiadać i wysiadać. Perony mają tam wysokość 30 centymetrów, a podłoga w składach Flirt znajduje się na wysokości 78 centymetrów.
Jak relacjonował dwumiesięcznik, rozwiązaniem tego problemu przez Koleje Mazowieckie miał być podział relacji pociągów kursujących między Warszawą a Górą Kalwarią. Od grudnia 2022 roku pasażerowie na stacji Czachówek Południowy mieli przesiadać się z nowych Flirtów do wysłużonych składów EN57, które mają wahadłowo kursować problematycznym odcinkiem z niskimi peronami.
Koleje Mazowieckie pod koniec lipca pochwaliły się odbiorem 35. pociągu EZT ER 160, nazywanego Flirtem. Składy produkuje siedlecki zakład firmy Stadler Polska. Obecnie, za pół miliarda złotych, realizowane jest zamówienie na 15 pojazdów w ramach czwartej umowy wykonawczej. Składy mają obsługiwać trasę Modlin - Warszawa - Góra Kalwaria.
Informowaliśmy też o prezentacji nowych pociągów Impuls należących do SKM:
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Koleje Mazowieckie