Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na budowę przedłużenia ulicy Światowida na Białołęce, która ma połączyć się z Modlińską. W ramach inwestycji powstanie nie tylko jezdnia, ale również chodniki, przystanki autobusowe oraz droga rowerowa.
Zadaniem zwycięzcy ogłoszonego w środę przetargu będzie będzie przedłużenie ulicy Światowida do Modlińskiej oraz połączenie obu ulic. Nowy odcinek ulicy powstanie w sąsiedztwie pętli linii tramwajowej, która łączy Tarchomin i Winnicę z pierwszą linią metra na Młocinach. Wyłoniona w postępowaniu firma będzie miała 546 dni na realizację inwestycji.
Zbudują także chodniki i drogę dla rowerów
Nowa jezdnia w kierunku Modlińskiej będzie miała dwa pasy ruchu z poszerzeniem przed nowym skrzyżowaniem do trzech - dwa będą przeznaczone do skrętu w prawo w stronę ulicy Jagiellońskiej, a jeden do skrętu w lewo w kierunku granicy miasta. Na jezdnię w przeciwnym kierunku złożą się dwa pasy ruchu. Z ulicy Modlińskiej z kierunku Jagiellońskiej będzie można skręcić w Światowida dwoma pasami, od północy natomiast jednym pasem. Wyznaczone zostaną nowe przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe – przez ulicę Światowida i przez Modlińską, po północnej stronie skrzyżowania. Na skrzyżowaniu zaplanowano również sygnalizację świetlną.
W ramach inwestycji zostaną wybudowane chodniki i nowe przystanki autobusowe – jeden na ulicy Modlińskiej w kierunku Żerania, za skrętem ze Światowida, a drugi na ulicy Światowida, za zjazdem z Modlińskiej. Będzie także droga rowerowa, którą połączymy z już funkcjonującą infrastrukturą rowerową na ulicy Modlińskiej.
Pętla dla autobusów, tramwajów i P+R
Na początku września informowaliśmy, że radni przesunęli na przedłużenie Światowida dodatkowe 18 milionów złotych. Otwarcie tego fragmentu pozwoli m.in. skierować do Winnicy linie podmiejskie od strony Jabłonny, co znacznie ułatwi dojazd do metra z północy Warszawy i aglomeracji.
Ostatnim elementem tworzenia w tym miejscu docelowego węzła przesiadkowego będzie nowa pętla dla autobusów i tramwajów wraz z parkingiem P+R. Jak komunikował wcześniej stołeczny ratusz, wstępne założenia dla tego obiektu przewidują, oprócz zintegrowanych platform przystankowych ułatwiających przesiadki, również miejsca postojowe dla autobusów, tory odstawcze dla tramwajów oraz parking na kilkaset miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym pojazdów osób z niepełnosprawnościami. Na nowym węźle przesiadkowym zaplanowano także stanowiska do ładowania elektrycznych autobusów, stojaki rowerowe oraz strefy postojowe "Kiss and Ride".
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński/tvnwarszawa.pl