TVN24 | Wybory prezydenckie 2020
Spotkania z wyborcami i wideokonferencja z niedawnym konkurentem. Relacja z kampanijnej środy
TVN24 | Wybory prezydenckie 2020
- Źródło:
- TVN24
Środa była kolejnym dniem kampanii przed drugą turą wyborów prezydenckich, która odbędzie się 12 lipca. Rafał Trzaskowski był w Wałczu, Szczecinku i Pile, odbył też wideokonferencję z Szymonem Hołownią. Andrzej Duda spotkał się z mieszkańcami Złotowa, Czarnkowa i Człopy. Tak relacjonowaliśmy kampanijną środę na tvn24.pl.
Relacja odświeża się automatycznie
- 21:03
Kończymy dzisiejszą relację. Dziękujemy za uwagę, zapraszamy jutro.
- 20:38
Duda: W latach 2016-2019 mieliśmy wzrost PKB. To trzeba kontynuować, Polska musi się rozwijać. Dlatego proszę o państwa wsparcie. Chcę wygrać te wybory prezydenckie i dalej prowadzić polskie sprawy z podniesioną głową
- 20:30
Andrzej Duda w środę wieczorem spotkał się z sympatykami w mieście Człopa.
Duda: Będziemy realizowali wszystkie inwestycje. Zarówno małe, jak i te wielkie. Nie będzie albo, albo. To dla nas wielka szansa rozwojowa. Chcę żeby został stworzony system inwestycji lokalnych dla samorządów.
- 19:25
Maląg: druga tura wyborów prezydenckich to jest walka o to, czy będziemy budowali Polskę przyjazną rodzinie czy elitom władzy
- 19:25
Minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg w Szczytnikach: Kadencja prezydenta Dudy była dobrym czasem dla Polski, bo podniesiono godność polskiej rodziny. W sztandarowym programie rządowym 500 plus w rodziny zainwestowano ponad 114 mld zł, z czego co miesiąc korzysta 6,5 mln dzieci.
- 19:22
Zdaniem Witek, "tylko ponowny wybór Andrzeja Dudy na prezydenta gwarantuje dalszy rozwój Polski i dbanie o wolność Polaków".
- 19:22
Marszałek Sejmu Elżbieta Witek w Kielcach: Frekwencja i wynik Dudy w województwie są "zdecydowanie lepsze niż pięć lat temu". To pokazuje, że po pięciu latach państwo nadal macie zaufanie do pana prezydenta i naszej formacji. Tylko we współpracy prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, rządu i parlamentu możemy zmieniać Polskę i to robimy od pięciu lat.
- Pan prezydent Andrzej Duda i nasza formacja, z której on się wywodzi, stoimy na straży gwarancji szeroko rozumianej wolności. My nie mówimy o wolności, my ją realizujemy na co dzień – mówiła.
- 18:56
Koziński: Polacy jednoznacznie utożsamiają PO z elitaryzmem, a PiS to partia ludowa, partia małych miejscowości.
To jest rewolucja godnościowa, takim językiem operuje też od 2015 roku Jarosław Kaczyński. Ludzie z tak zwanej "Polski B", przez 25 lat obśmiewani, poczuli, że mają coś do powiedzenia i że w końcu są politycy, którzy kierują do nich głos. Dlatego małe miejscowości głosują na PiS i to wykorzystuje Andrzej Duda.
- 18:52
Gośćmi "Tak jest" byli też publicyści: Renata Grochal ("Newsweek") i Agaton Koziński ("Polska Times")
Grochal: Andrzej Duda zdobył w pierwszej turze świetny wynik. Dostał 43 procent głosów. Ale jednocześnie ten wynik może być pułapką. To jest wynik, który ogranicza się do elektoratu PiS. Andrzej Duda, żeby wygrać wybory, musi zdobyć 50 procent plus jeden. Ostra retoryka prezydenta, dzielenie ludzi, sięganie do osób LGBT to w mojej ocenie utwardzanie twardego elektoratu. Nie widzę tutaj gestów w stronę centrum. Wydaje się, że Andrzej Duda dokonał kalkulacji, że do wygranej wystarczą mu głosy wyborców Konfederacji i części niezdecydowanych. Ale to może być ryzykowne.
Trzaskowski, rozmawiając dzisiaj z Hołownią, otworzył się na jego postulaty i wyciągnął rękę do jego elektoratu. Być może też do elektoratu niezdecydowanego. Wydaje mi się, że to bardziej przemyślana strategia.
- 18:16
Ociepa: To właśnie kampania Platformy, cała kariera Rafała Trzaskowskiego i Platformy jest oparta na dzieleniu Polaków, na nazywaniu patriotów faszystami, na wyzywaniu osób starszych lub wierzących "moherami".
Mamy problem z podziałami, z tym, że niektórzy politycy jątrzą.
- 18:12
W programie "Tak jest" w TVN24 o kampanii rozmawiają Bartosz Arłukowicz, europoseł PO i Marcin Ociepa z Porozumienia.
Arłukowicz: Cała filozofia funkcjonowania PiS-u, prowadzenia kampanii przez prezydenta Dudę, polega na budowaniu podziałów, pokazywania kto jest lepszy, kto jest gorszy. Myślę, że to będzie przyczyna porażki w tej kampanii, bo Polacy są tym zmęczeni i mają dość. Chcemy żyć w państwie, w którym szanuje się drugiego człowieka, odmienności, inne poglądy.
- 17:35
W TVN24 o kampanii wyborczej dyskutowali politolodzy: Ewa Marciniak i Marek Migalski
Migalski: Rozmowa Trzaskowskiego z Hołownią miała ogromne znaczenie, ale nawet bez niej duża część elektoratu Szymona Hołowni zagłosowałaby na Rafała Trzaskowskiego. Dzisiejsza rozmowa odbyta w dobrej atmosferze skłoniła pewnie jeszcze kolejne dziesiątki lub setki tysięcy tych, którzy oddali głos na Szymona Hołownię, by w drugiej turze powierzyć swój głos Rafałowi Trzaskowskiemu.
Marciniak: W przypadku drugiej tury bardzo istotne będzie to, jak dotrzeć, zmobilizować ludzi i wzbudzić ich indywidualną motywację do wzięcia udziału w wyborach, przedstawiając jednocześnie te wybory jako coś kluczowego. To oczywiście robią obaj kandydaci, mówią, że to jest punkt zwrotny, historyczny. Teraz trzeba jeszcze spowodować, żeby poszczególni wyborcy mieli poczucie, że odczuwają dumę, zaszczyt, bo współuczestniczą w czymś tak ważnym. To jest najważniejsze zadanie dla sztabów i kandydatów.
- 17:05
Trzaskowski: Wchodzimy na ostatnią prostą. Musimy się ten ostatni raz zmobilizować i przypomnieć sobie, ile nam się udało przez te ostatnie tygodnie. Pomyślcie, ile nam się uda przez kolejne pięć lat.
- 17:01
Trzaskowski: Jeżeli pojawią się pomysły na nowe podatki, postawię weto. Jeżeli pojawią się złe pomysły, które będą niszczyć nasze środowsko naturalne, postawię weto. Jeśli rządzący będą chcieli łamać demokrację i przygotowywać prawo bez analizy skutków, postawię weto. Jeśli będą chcieli niszczyć samorząd, postawię weto.
- 16:56
Trzaskowski: Rozmowa z Szymonem Hołownią była bardzo ważna. Potrzebujemy rozmowy o przyszłości. To zwiastun czegoś nowego. Zwiastun, że można normalnie rozmawiać o programie, o dobrych rozwiązaniach. A nie tak, jak PiS-owski prezydent ciągle mówić o tym, co było. My daliśmy przykład, że można patrzeć w przyszłość.
- 16:54
Rafał Trzaskowski spotkał się z mieszkańcami Piły.
Trzaskowski: Kiedyś było 27:1, teraz jest 10:1. 10 kandydatów opozycyjnych. Jeśli zbierzemy te wszystkie siły razem, absolutnie wygramy.
- 16:19
Były premier, a obecnie szef Europejskiej Partii Ludowej Donald Tusk zwrócił się na Twitterze do wyborców Konfederacji.
Na wpis Tuska odpowiedział szef koła poselskiego Konfederacji Jakub Kulesza.
- 16:15
Duda: Chcę Polski, gdzie rodzice mają zagwarantowane prawo wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami. Żeby nikt się w to nie wtrącał. Żeby nikt arogancko i bezczelnie nie wtłaczał dzieciom propagandy seksualnej.
- 16:13
Duda: Ja chciałbym, żeby w Polsce była kontynuowana polityka ostatnich pięciu lat. Polityka prorodzinna, polityka przestrzegania konstytucji. Oni łamali konstytucję, ona dopiero teraz jest przestrzegana.
Ja chcę Polskę rozwijać, żeby rzeczywiście była wolność.
- 16:10
Andrzej Duda po południu spotkał się z mieszkańcami Czarnkowa w województwie wielkopolskim.
Duda: Kłamcy nigdy więcej nie mogą powrócić do władzy. Ci, którzy nas okłamywali w najważniejszych sprawach, nie mogą wrócić do władzy. Oni odbierali wolność, strzelali do górników gumowymi kulami.
Zwijanie Polski, likwidacja komisariatów policji, jednostek wojskowych, połączeń komunikacyjnych, likwidacja szkół. To było zabieranie wolności. Cyniczne i bezczelne.
Duda: kłamcy nigdy więcej nie mogą powrócić do władzy
- 16:01
Trzaskowski: Wszystkie postulaty samorządowe to coś, co mi najbardziej w duszy gra. Oczywiście, w 100 procentach się na to zgadzam.
- 15:59
Hołownia: Czy zobowiąże się pan do powołania Rady Samorządowej przy prezydencie?
- 15:56
Trzaskowski: Oczywiście, że tak. W spółkach skarbu państwa niestety dzisiaj widzimy, że ludzie zarabiają olbrzymie pieniądze za pilnowanie pustej łąki. Podejmuję zobowiązanie, by dokonać audytu wszystkich spółek. W spółkach skarbu państwa znajdziemy najwięcej rażących przykładów.
- 15:52
Hołownia: Czy zobowiąże się pan do zlecenia kontroli NIK w spółkach skarbu państwa i instytucjach komunalnych pod kątem upartyjnienia, zatrudniania osób, które otrzymują stanowiska w związku z pełnionymi wcześniej funkcjami w partiach politycznych?
- 15:45
Trzaskowski: Zawsze pracowałem z bardzo szerokim zapleczem, nie tylko politycznym. Zapraszałem do pracy ekspertów i działaczy społecznych, którzy nie mieli politycznych powiązań.
Tak jak w moim najbliższym otoczeniu w Ratuszu, gdzie olbrzymia większość w zarządzie i wśród moich najbliższych doradców nie ma nic wspólnego z polityką, dokładnie tak samo będzie w kancelarii prezydenta.
- 15:41
Hołownia: Jest pan działaczem partii politycznej, jej wiceprzewodniczącym, to partia polityczna wystawiła pana w wyborach prezydenckich. Czy zobowiązałby się pan do powołania w swojej kancelarii na kluczowe stanowiska osób, które nigdy nie były związane z żadną partią?
- 15:35
Trzaskowski: Absolutnie tak. Jeśli chodzi o samorządy, sprawa jest oczywista. Sam jestem samorządowcem, rozmawiałem z setkami samorządowców, współpracuję z nimi od wielu lat. To jedna z najważniejszych motywacji do mojego startu. Jestem absolutnie przekonany, że rząd PiS i Andrzej Duda będą próbowali niszczyć samorządy.
Trzaskowski: jestem przekonany, że rząd PiS będzie niszczył samorządy
- 15:31
Hołownia: Czy zobowiązuje się pan do wetowania każdej ustawy, która będzie ograniczała kompetencje samorządów i przenosiła je do władzy centralnej?
- 15:29
Trzaskowski: Walka z kryzysem klimatycznym to jeden z najważniejszych postulatów mojego programu. Pokrywa się w dużej mierze z postulatami z pana programu. Absolutnie uwzględniam postulat, by wetować wszystko, co będzie nas oddalało od neutralności klimatycznej.
- 15:27
Hołownia: Czy zobowiąże się pan do wetowania każdej ustawy, która będzie nas odsuwała od osiągnięcia neutralności klimatycznej w 2050 roku i od przechodzenia na odnawialne źródła energii?
- 15:25
Trzaskowski: Oczywiście będę wetował wszystkie ustawy, które będą łamały konstytucję, które będą łamały reguły praworządności. Zgadzam się, że musi być dochowana wierność procesowi, który wypracowaliśmy przez lata. Absolutnie tak. Ten postulat z pana programu przyjmuję.
- 15:23
Hołownia: Zapytam wprost o cztery moje postulaty. Czy jako prezydent zobowiązałby się pan do wetowania ustaw, które będą przygotowane niezgodnie z zasadami legislacji, bez konsultacji społecznych?
- 15:21
Hołownia: Chciałbym, żeby to spotkanie pomogło niezdecydowanym zobaczyć, jakie poglądy ma Rafał Trzaskowski.
- 15:20
Hołownia: Na pewno wezmę udział w drugiej turze i zagłosuję przeciwko wizji prezydentury Andrzeja Dudy.
- 15:20
Rafał Trzaskowski spotkał się na wideokonferencji z Szymonem Hołownią. Mają rozmawiać o "ponadpartyjnej prezydenturze".
- 15:08
Tymczasem na stronie Sejmu opublikowano oświadczenia majątkowe posłów, w tym lidera Prawa i Sprawiedliwości Jarosława Kaczyńskiego.
Zadeklarował on, że posiada 104 tysiące złotych oszczędności. Jest też współwłaścicielem (1/3) domu o powierzchni 150 metrów kwadratowych, który wycenia na 1,5 miliona złotych.
Kaczyński spłaca też kredyt w SKOK Kasie im. Stefana Stefczyka. Jak wskazał w oświadczeniu, pozostało mu do spłacenia 107 602 złote.
Jeśli chodzi o przychody, w 2019 roku Kaczyński zarobił 94 200 złotych i dodatkowo 30 062 złote z diety poselskiej. Otrzymał też 92 872 złote emerytury.
- 15:02
Andrzej Duda spotka się jeszcze dzisiaj z mieszkańcami Czarnkowa i Człopy. Rafał Trzaskowski pojedzie do Piły.
- 14:20
Sztabowcy Andrzeja Dudy Adam Bielan i Radosław Fogiel zorganizowali konferencję prasową. Komentowali doniesienia medialne dotyczące ułaskawienia przez prezydenta osoby, która usłyszała wyrok z artykułu mówiącego o przemocy seksualnej wobec dziecka.
Politycy zarzucili Rafałowi Trzaskowskiemu, że nie głosował w Sejmie za stworzeniem tak zwanego rejestru pedofilów i że "bronił Romana Polańskiego".
Bielan: Ta obrona może być odpowiedzią na pytanie, dlaczego Trzaskowski nie wziął udziału w tym ważnym głosowaniu i nie poparł projektu wprowadzającego rejestr pedofilów. Zadajemy Rafałowi Trzaskowskiemu pytanie, dlaczego nie głosował za tym projektem i prosimy, by nie spuszczał ze smyczy swoich sztabowych i medialnych bullterierów.
- 13:53
Duda komentował też zaproszenie do debaty TVN, TVN24, Onetu i WP.
Duda: Pytają mnie, czy wezmę udział w debacie. Oczywiście, zawsze chętnie biorę udział w debacie i brałem udział nie raz, tylko na uczciwych zasadach, które były ustalane ze wszystkimi, dostawaliśmy zaproszenie i ustalaliśmy termin. A nie, że jakaś jedna prywatna telewizja pana Trzaskowskiego podaje termin debaty i nakazuje się stawić.
Pan Trzaskowski chce sobie organizować debatę pod ochroną zagranicznych mediów. Ja się na to nie zgadzam.
Na ten dyktat dotyczący debaty w TVN grzecznie odpowiedziałem, że proszę wszystkie telewizje o zorganizowanie debaty razem. Tak, żeby była równa dla wszystkich i żeby każdy widz mógł w jednakowy sposób w tej debacie wziąć udział, obejrzeć i porównać poglądy.
Dlaczego się nie chcą zgodzić? Pan Trzaskowski się boi debaty przed wszystkimi mediami? Zagraniczne media będą broniły pana Trzaskowskiego? W czyim interesie?
- 13:40
Duda: Trzeba Polskę rozwijać, ale trzeba pilnować naszej bardzo ważnej tradycji. Tutaj na tej ziemi Polacy trwali w tradycji i przetrwali najczarniejsze lata germanizacji. Mówię o tym tutaj, bo właśnie ta tradycja pozwoliła przetrwać. Nie możemy pozwolić, by nam ją odebrano.
- 13:39
Duda: Nie pozwolę na to, żeby pogarszano sytuację polskiej rodziny. Nie pozwolę na to, by eksperymentowano na dzieciach. Nie pozwolę na to, by agresywna seksualizacja była wprowadzana do szkół. Nie pozwolę na to, żeby pary jednopłciowe adoptowały w Polsce dzieci. Absolutnie się na to nie zgadzam.
- 13:36
Andrzej Duda spotkał się z sympatykami w Złotowie.
Duda: Od 1 lipca zaczyna obowiązywać nowa matryca VAT. Nie tylko przedsiębiorcom będzie łatwiej rozliczać VAT. Oznacza to też, że zniknie szereg absurdów, a podatek na szereg artykułów zmniejszy się.
- 13:17
Trzaskowski: Chcę mieć prezydenta i wiem, że wy chcecie mieć prezydenta, który ma kręgosłup, który ma własne zdanie, który jest w stanie powiedzieć rządzących: na to się zgadzam, a na to się nie zgadzam. Takiego prezydenta chcemy i takiego prezydenta będziemy mieli, bo zwyciężymy.
- 13:12
Trzaskowski: Dzisiaj rządzący chcą nas uczyć o patriotyzmie. Ja się pytam: gdzie jest patriotyzm gospodarczy?
Przecież mieliśmy stworzyć silny polski przemysł obronny. Gdzie są śmigłowce, okręty podwodne? To wszystko miało nas wzmacniać i przy okazji wzmacniać etos polskiego żołnierza, który jest apolityczny. O to też będziemy walczyć. Gwarantuję, że jak wygram wybory, to wojsko i policja będą po prostu apolityczne.
- 13:08
Trzaskowski: Widzę gniew spowodowany dzieleniem społeczeństwa. Jeśli przekujemy ten gniew w chęć zmiany i pójdziemy na wybory, to zwyciężymy.
- 13:07
Trzaskowski: dzisiaj jest 10:1, bo tylu było kandydatów po stronie opozycyjnej w wyborach.
- 13:06
Trzaskowski: najbliższe dni rozstrzygną wyniki wyborów.
- 13:05
Trzaskowski: zdolności obronne państwa są coraz bardziej osłabiane.
- 13:00
Trzaskowski: popieram Szymona Hołownię w jego pomysłach. - Potrzebne jest weto podatkowe, weto samorządowe, weto demokratyczne, czyli blokowanie wszystkich pomysłów na osłabianie naszej demokracji, weto zielone - wskazywał.
Trzaskowski: potrzebne jest weto podatkowe, samorządowe, demokratyczne, zielone
- 12:58
Trzaskowski: silny prezydent musi wspierać samorząd.
- 12:57
Trzaskowski: chyba nie najlepszym pomysłem jest podpisywanie czegoś w nocy, bo w nocy słabo widać.
- 12:56
Trzaskowski: nie ma zgody na podnoszenie podatków, na dodatkowe obciążenie, pan prezydent zgodził się na podwyższenie prawie 30 podatków.
- 12:55
Rafał Trzaskowski spotkał się z mieszkańcami Wałcza.
- 12:28
Andrzej Duda dopytywany, na jakim gruncie miałaby się odbyć debata, w której wziąłby udział, odpowiedział: "obojętnie na jakim gruncie". - To jest kwestia do uzgodnienia między mediami a sztabami. To naprawdę nie jest problem. Chciałbym tylko, żeby wszyscy byli jednakowo i kulturalnie traktowani - powiedział.
- 12:26
Na uwagę reportera TVN24, że chciał przyjąć przede wszystkim zaproszenie na debatę organizowaną przez telewizję publiczną, prezydent odparł: nie, ja nigdy nie mówiłem, że przyjmuję tylko od telewizji publicznej. Powiedziałem tylko że bardzo proszę, żebyście państwo - zamiast jednostronnie narzucać termin debaty, sami, bez żadnego uzgodnienia - zorganizowali w trzy największe telewizje, zapraszając do tego inne media - żeby wszyscy mogli widzowie i słuchacze mogli zobaczyć i posłuchać, to chyba uczciwe.
- 12:22
O swój udział w czwartkowej debacie prezydent Andrzej Duda był pytany w Drawsku Pomorskim przez reportera TVN24. - Zaproponowałem, żebyście zamiast jednostronnie ustalać termin debaty i narzucać go wszystkim (...), to żebyście zorganizowali państwo razem ze wszystkimi mediami wspólną debatę, żeby nie wykluczać widzów - odpowiedział.
- 11:23
Grodzki zaznaczył, że każda debata kandydatów na prezydenta jest esencją walki o prezydenturę, więc "moda na unikanie debaty, która się pojawiła, jest szalenie niebezpieczna".
- Debata daje wyborcom możliwość wyrobienia sobie poglądu. Popieram tę inicjatywę, zachęcam obu kandydatów, aby w debacie wzięli udział - powiedział.
- 11:22
Debata daje wyborcom możliwość wyrobienia sobie poglądu, dlatego zachęcam obu kandydatów na prezydenta do debaty - mówił na środowej konferencji prasowej marszałek Senatu Tomasz Grodzki, pytany o spory między sztabami kandydatów na temat debat.
- 11:14
Trzaskowski odniósł się także do propozycji Szymona Hołowni - "weta samorządowego", gdy rządzący będą "zabierali pieniądze samorządom", "demokratycznego weta" w przypadku łamania konstytucji i "zielonego weta" dotyczącego zmian klimatycznych. - Zgadzam się w tym z Szymonem Hołownią - powiedział Trzaskowski.
- 11:13
Trzaskowski: potrzebny jest silny prezydent, który nie słucha tylko swojej partii i prezesa; warto czytać, co się podpisuje.
- 11:06
Trzaskowski na spotkaniu w Szczecinku: marzy mi się prezydentura silnie zakorzeniona w samorządzie, prezydentura obywatelska.
- 11:02
Duda: chcę Polski, w której wszyscy są wolni.
- 10:59
Duda: to jest właśnie perspektywa, która powiększa naszą strefę wolności.
- 10:57
Duda: ja nie chcę, żeby moi rodacy jeździli do Berlina, ja chcę, żeby goście z zagranicy przyjeżdżali do nas. Dlatego ważna jest budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego.
- 10:55
Duda: wolność to także wielkie inwestycje gospodarcze.
- 10:54
Duda: dlaczego mam przemilczać, że w konstytucji jest napisane, że małżeństwo to związek kobiety i mężczyzny?
- 10:54
Duda: prawo rodziców do wychowania dzieci musi być chronione.
- 10:53
Duda: chcę chronić rodzinę, nie zgodzę się na dalsze eksperymenty na naszych dzieciach - na ich seksualizację, na adopcję dzieci przez pary jednopłciowe.
Andrzej Duda: nie zgodzę się na żadne eksperymenty na naszych dzieciach
- 10:52
Duda: wolności do 2015 było tyle, co kot napłakał, Polska była wtedy zwijana.
- 10:52
Duda: polskim rodzinom żyje się teraz lepiej.
- 10:51
Duda: w Polsce musi się podnosić poziom wynagrodzeń, prawdziwie wolny jest ten, kto ma prawo wyboru miejsca pracy.
- 10:49
Duda: od dziś stawka VAT będzie obniżona do 5 procent na różnego rodzaju produkty spożywcze gotowe do spożycia.
- 10:46
Duda: dzisiaj wchodzi w życie tzw. nowa matryca VAT, która ujednolica stawki VAT.
- 10:43
Duda: w ciągu ostatnich 5 lat ceny gazu zmniejszyły się o prawie 18 procent. Dla zwykłego gospodarstwa domowego to jest prawie 1800 złotych oszczędności, to są wymierne pieniądze.
- 10:42
Duda: od dzisiaj ceny gazu są o 10,5 procenta niższe niż do tej pory.
- 10:41
Duda: to sukces polskiej spółki, polskiego premiera, to także efekt skutecznej polityki jeśli chodzi o dywersyfikację dostaw gazu.
- 10:41
Andrzej Duda: dziś rano na rachunek bankowy PGNiG spłynęło 1,5 miliarda dolarów od rosyjskiego koncernu Gazprom.
- 10:21
Trzaskowski do prezydenta: zapraszam pana w czwartek na debatę, proszę się nie bać, zasługujemy na poważną debatę, a nie na kolejną ustawkę.
- 10:15
Trzaskowski: panie prezydencie, warto porozmawiać o prawdziwych problemach, a nie tylko i wyłącznie klepać wyuczone formułki.
Trzaskowski: warto porozmawiać o prawdziwych problemach, a nie klepać wyuczone formułki
- 10:15
Trzaskowski o debacie: panie prezydencie, spotkajmy się na ubitym gruncie, mam nadzieję, że dopuści pan do otwartej formy pytań.
- 10:14
Trzaskowski: Kancelaria Prezydenta powinna być otwarta na bardzo wielu ludzi, którzy wykazali się działalnością społeczną.
- 10:13
Trzaskowski: jestem gotów przełożyć propozycje Szymona Hołowni na język programowy.
- 10:11
Trzaskowski: dalej będę zabiegał o spotkanie z Hołownią.
- 10:10
Trzaskowski: mogę państwu zagwarantować - ten system będzie przejrzysty i na pewno nie będzie służył temu, żeby ułaskawiać partyjnych kolegów i koleżanki.
- 10:10
Trzaskowski: system ułaskawień przy panu prezydencie Dudzie nie jest w pełni przejrzysty.
- 10:07
Trzaskowski: system podatkowy powinien być tak skonstruowany, żeby pracodawcom nie opłacało się zatrudniać na umowy śmieciowe.
Trzaskowski: prezydent musi wychodzić z konkretnymi inicjatywami, które mogą pomóc obywatelom
- 10:07
Trzaskowski: dziś system podatkowy nie jest sprawiedliwy.
- 10:07
Rafał Trzaskowski odwiedził Szczecinek.
- 9:36
Duda: cieszę się, że po wejściu Polski do NATO, a także już wcześniej, polscy żołnierze niosą pokój ramię w ramię z amerykańskimi żołnierzami.
- 9:35
Duda: obecność amerykańskich żołnierzy jest znakiem przyjaźni polsko-amerykańskiej.
- 9:35
Duda: dziękuję dowództwu, że udało się przeprowadzić ćwiczenie Defender-Europe 20 Plus.
- 9:34
Duda: chciałem bardzo podziękować dowództwu poligonu w Drawsku, że wszystkie normy zostały zachowane, a więc że zostało zachowane bezpieczeństwo żołnierzy.
- 9:32
Duda: utrzymamy reżim sanitarny, żeby zapewnić przebywającym tu żołnierzom bezpieczeństwo.
- 9:31
Andrzej Duda spotkał się z żołnierzami w Drawsku Pomorskim.
- 9:27
Myślę, że Polacy nie będą chcieli wojny na górze, to jest taka wetokracja, co szykuje nam Rafał Trzaskowski razem opozycją totalną – powiedział premier Mateusz Morawiecki na antenie Polskiego Radia Lublin.
- 9:25
W czasie rządów PO zamknięto około 400 posterunków policji, w czasie, gdy w rządzie Donalda Tuska i Ewy Kopacz był Rafał Trzaskowski, zamknięto kilkadziesiąt posterunków - mówił premier Mateusz Morawiecki podczas wizyty na posterunku policji w miejscowości Susiec (woj. lubelskie).
- 9:04
Szymon Hołownia, który zajął trzecie miejsce w niedzielnych wyborach, ponownie zapewnił na antenie Polskiego Radia, że nie dołączy do Koalicji Obywatelskiej ani Prawa i Sprawiedliwości. - Zapewniam, że póki żyję nie skończymy w Koalicji Obywatelskiej, ani nie zostaniemy wchłonięci przez Platformę, ani w Zjednoczonej Prawicy nie skończymy, dlatego, że mamy swój pomysł na Polskę i nie jest on tożsamy ani ze sposobem i metodami PiS, ani z metodami PO - powiedział.
- 7:50
Czy Andrzej Duda weźmie udział w czwartkowej debacie TVN, TVN24, Onetu i Wp.pl? Członek jego sztabu, Radosław Fogiel w "Rozmowie Piaseckiego": Andrzej Duda ma jutro zobowiązania wobec mieszkańców, z przyjemnością stawi się na debacie TVN, Polsatu i TVP tak, żeby wszyscy mogli wyrobić sobie zdanie.
- 6:05
Kandydat Koalicji Obywatelskiej, prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski odwiedzi między innymi Szczecinek, Złotów i Wałcz.
- 6:04
Prezydent Andrzej Duda odwiedzi poligon koło Drawska Pomorskiego. Spotka się polskimi oraz amerykańskimi żołnierzami, którzy brali udział w ćwiczeniu Defender-Europe 20 Plus. Prezydentowi towarzyszył będzie minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak.
W decydującej rozgrywce o Pałac Prezydencki pozostają ubiegający się o reelekcję Andrzej Duda oraz prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Obaj mają nieco mniej niż dwa tygodnie, aby przekonać do siebie w drugiej turze wyborców.
We wtorek Państwowa Komisja Wyborcza podała oficjalne wyniki pierwszej tury wyborów prezydenckich. Andrzej Duda zdobył 43,50 procent poparcia, a Rafał Trzaskowski - 30,46 procent.
Oficjalne wyniki pierwszej tury klasyfikują Szymona Hołownię na trzecim miejscu. Uzyskał on poparcie 13,87 procent głosujących.
Pozostali kandydaci uzyskali: Krzysztof Bosak - 6,78 procent głosów; Władysław Kosiniak-Kamysz - 2,36 procent; Robert Biedroń - 2,22 procent. Inni kandydaci nie przekroczyli 0,3 proc. poparcia: Stanisław Żółtek - 0,23 procent, Marek Jakubiak - 0,17 procent, Paweł Tanajno - 0,14 procent, Waldemar Witkowski - 0,14 procent i Mirosław Piotrowski - 0,11 procent.
Według pełnych danych PKW frekwencja wyniosła 64,51 procent.
Autorka/Autor:red.
Źródło: TVN24
Podziel się
- Podziel się
- Tweetnij
- Wyślij znajomemu