Jak informował Zarząd Dróg Miejskich, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji rozpocznie prace w nocy z 31 maja na 1 czerwca (z niedzieli na poniedziałek).
We wtorek na miejsce pojechał nasz reporter. - Prace trwają. Ulica jest już rozkopana - relacjonuje Lech Marcinczak, reporter tvnwarszawa.pl. Jak dodaje, pomimo zwężenia nie tworzą się korki.
Roszady na Miodowej
Z jakimi zmianami muszą liczyć się kierowcy? Ulica została zwężona o jeden pas ruchu pomiędzy ul. Długą a Kapucyńską w kierunku Krakowskiego Przedmieścia. Ruch odbywa się jednak w obydwu kierunkach. Wprowadzony został także zakaz skrętu w lewo z pl. Krasińskich w ul. Długą (w kierunku ul. Freta). Objazd w tej relacji został poprowadzony ulicami Senatorską i Podwale.
Kierowcy mogą wjechać w ul. Schillera oraz ul. Kapucyńską.
Z utrudnieniami muszą liczyć się nie tylko piesi, którym zwężony został chodnik, ale także rowerzyści. Na czas prac budowlanych wyłączony z ruchu został pas rowerowy w kierunku pl. Krasińskich.
Zmiany związane są z budową sieci wodociągowej i potrwają do 26 czerwca.
Potem na Miodową wejdą drogowcy.
Wszystko nowe
W ramach prac wymieniona zostanie nawierzchnia oraz oznakowanie. Powrócą pasy rowerowe, a przejście dla pieszych przy ul. Kapitulnej zostanie przesunięte w kierunku Długiej.
- Nowa będzie także sygnalizacja świetlna pracująca w systemie akomodacyjnym, czyli w systemie, który dostosowuje czas sygnału zielonego do aktualnego natężenia ruchu na drodze, z podświetlanymi przyciskami dla pieszych oznaczonymi alfabetem Braille’a i informacją akustyczną - poinformowała w piątek Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.
- Po raz pierwszy zastosowane zostanie nowe rozwiązanie estetyczne. Sterownik sygnalizacji znajdzie się w studni pod chodnikiem w rejonie skrzyżowania ulic Miodowej i Długiej - dodała.
Do dyspozycji pieszych oddane zostaną nowe chodniki z betonowych płyt 50x50 cm, z pasami z rowkowanych płyt dla niewidomych. To nie jedyne udogodnienie dla osób niewidomych i słabowidzących. Przy przystankach autobusowych pojawią się płyty wyróżniające krawędź chodnika – rząd szarych płyt betonowych i rząd żółtych z wypustkami.
Natomiast miejsca postojowe i wjazdy bramowe zostaną wykonane z granitowej kostki kamiennej.
Pastorał warszawski
Zarząd Dróg Miejskich wymieni dwadzieścia pięć latarni. - Przestarzałe 6,5 metrowe wysięgniki z oprawami sodowymi zastąpią eleganckie słupy typu pastorał warszawski, model z 1928 r. - możemy przeczytać w komunikacie.
Drogowcy zmienią także źródło światła z sodowego (żółta barwa) na halogenowe (daje jaśniejszą barwę). - To lepiej odda kolorystykę otoczenia - wyjaśniają. - Tym samym ujednolicimy barwę światła dostosowując ją do oświetlenia na Krakowskim Przedmieściu - dodają.
Ruszyły prace na Miodowej
su