ZG ma zatrzymywać się w Milanówku, Brwinowie, Pruszkowie i Piastowie, a także przy stacjach w Ursusie i Włochach. Będą zatrzymywać się też na kilku przystankach na żądanie, w każdej miejscowości.
ZM ma uzupełnić komunikację pomiędzy Milanówkiem a Grodziskiem Mazowieckim. Autobusy będą kursowały wahadłowo, co 15 minut, w dni nauki szkolnej. Będą tylko w godzinach porannego (od 5.25 do 9) oraz popołudniowego (od 14.30 do 18.30) szczytu. Czas przejazdu, w zależności od pory, wahać się będzie od 10 do 20 minut.ZB połączy Warszawę Zachodnią z Brwinowem i Pruszkowem. Pojazdy jeździć będą codziennie - w dni robocze co 10 minut w szczycie, poza nim co 15 minut, a w dni wolne od pracy dwa razy w ciągu godziny. Podróż zajmie od 34 do 41 minut.ZP - w przeciwieństwie do wyżej wymienionych linii, za organizację komunikacji do Pruszkowa odpowiedzialny będzie stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego, który zlecił obsługę trasy 12-metrowymi autobusami. Te mają kursować nawet co 5 minut w godzinach ścisłego szczytu komunikacyjnego, a poza nim co 15. W sobotę autobusem do Warszawy dojedziemy co 10 minut, a w niedzielę co 15.Do Piastowa, oprócz linii ZG skierowane zostaną również autobusy linii 717.Jak podał portal transport-publiczny.pl, Koleje Mazowieckie z wolnej ręki udzieliły zamówienia przewoźnikowi Europa Express City, na autobusową komunikację. Wszystko dlatego, że nadal nie rozstrzygnięto kompleksowego przetargu na tę usługę.
Więcej autobusów
Dodatkowo Zarząd Transportu Miejskiego zmieni rozkłady linii autobusowych kursujących do Ursusa i Włoch. W czasie trwającej co najmniej 12 miesięcy modernizacji torów zamknięte będą przystanki PKP Włochy, PKP Ursus i PKP Ursus Niedźwiadek. W zamian na ulice wyjadą dodatkowe autobusy. Na wielu liniach 12-metrowe pojazdy zostaną zastąpione pojemniejszymi, przegubowymi.
CZYTAJ WIĘCEJ O TYCH ZMIANACHW nieco lepszej sytuacji są mieszkańcy Grodziska Mazowieckiego - oni dalej będą mogli dojechać do Warszawy pociągiem, po torach dalekobieżnych. Składy będą jednak miały tylko dwa przystanki - początkowy w Grodzisku i końcowy na stacji Warszawa Zachodnia.
Po remoncie nawet 120 km/h
Po zakończeniu prac, pociągi będą mogły rozpędzić się tu do 120 km/h. Dziś nie przekraczają 90 km/h. Podróż do Grodziska skróci się dzięki temu o kilka minut, ale ważniejsze jest to, że wzrośnie przepustowość linii.Będzie też nowy układ torowy i nowa sieć trakcyjna. Do tego nowe perony i przejścia pod oraz nad nimi, a także system informacji dla pasażerów. Koszt inwestycji to 285 milionów złotych. Jest częściowo współfinansowana z funduszy europejskich. Realizuje ją konsorcjum firm Intercor oraz Mosty Łódź. Jak informuje "Rynek Kolejowy", firmy zaproponowały skrócenie zamknięcia torów bez zmiany ceny. PKP PLK dopiero analizują tę propozycję, a jej szczegóły nie są znane ze względu na tajemnice handlową.
DOWIEDZ SIĘ O PLANOWANYCH ZMIANA NA LINII DO GRODZISKA:
ran/b/pm
Remont torów do Grodziska Mazowieckiego
Remont torów do Grodziska Mazowieckiego