Zezwolenie dotyczy odcinka "B" Trasy Świętokrzyskiej.
Planowany fragment o długości 1,3 km będzie miał początek na przedłużeniu ul. Kijowskiej. Wybudowane mają zostać dwie dwupasmowe jezdnie z miejscem na tory tramwajowe. Pod torami kolejowymi powstaną tunele. Na skrzyżowaniu z ul. Podlaską planowane jest skrzyżowanie.
Dokument pozwoli na budowę kolejnego odcinka Trasy Świętokrzyskiej. Mazowiecki urząd wojewódzki przewiduje poprowadzenie dalszych fragmentów drogi w kierunku Ząbek.
Trzy etapy
Budowa Trasy Świętokrzyskiej została podzielona na trzy etapy. We wrześniu 2013 roku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał umowę na budowę pierwszego odcinka trasy, od Wybrzeża Szczecińskiego do Zamoyskiego.
Wykonawca ma czas na budowę do 30 września 2014 roku.
Pierwszy odcinek Trasy Świętokrzyskiej już jest w budowie
Budowa pierwszego odcinka Trasy Świętokrzyskiej już trwa
Do wybudowania pozostanie jeszcze środkowy fragment łączący ul. Zamoyskiego z ul. Kijowską. Jest on w fazie projektowej.
Inwestorem Trasy Świętokrzyskiej jest prezydent miasta stołecznego Warszawy.
Projekt przegrał z kryzysem
Pierwsze plany budowy arterii łączącej Pragę ze Śródmieściem datuje się na 1959 rok. Na pierwszy etap inwestycji trzeba jednak było poczekać bardzo długo. Dopiero w 1998 roku ruszyła budowa mostu Świętokrzyskiego (otwarto go w 2000 roku). Siedem lat temu podjęto decyzję o budowie trasy od mostu do planowanej obwodnicy Pragi. Miała być gotowa przed Euro 2012.
Projekt nie przetrwał kłopotów finansowych miasta. W 2011 roku trzeba było wygospodarować prawie 100 mln złotych, aby dołożyć do budowy mostu Północnego. Część tych pieniędzy pochodziła właśnie ze środków na budowę Trasy Świętokrzyskiej.
wp/roody
Źródło zdjęcia głównego: targeo.pl, tvn24.pl