Drogowcy przygotowują się do montowania nowych elementów mostu Łazienkowskiego. Przebijają konstrukcję przeprawy i osuszają przestrzeń przy podporach, by można było prowadzić prace.
"Przeprawa została już prawie całkowicie pozbawiona bocznych elementów, kap na których znajdowały się chodniki. Część prac przeniosła się pod most, na górze nadal oczyszczana jest płyta stalowa, demontowane są wsporniki konstrukcji stalowej" – informują o aktualnym stanie prace na odnawianym moście Łazienkowskim stołeczni urzędnicy.
Osuszą przestrzeń przy podporze
Roboty zaczęły się około dwa tygodnie temu – a teraz wykonawca przygotowuje się do wymiany przęseł na nowe. "Stalowe rury przebijają konstrukcję mostu i wbijane są w dno rzeki. Posłużą do przygotowania stanowisk, na których opuszczane będą stare przęsła. W ich miejscu montowane będą nowe elementy" – informuje ratusz.
Ten etap prac wymaga pomocy z poziomu wody. Jak informują urzędnicy, na teren prac dotarła specjalna barka. Maszyna na niej umieszczona wbija w dno rzeki stalowe grodzice tworząc wokół podpory mostu Łazienkowskiego ściankę szczelną. Później przestrzeń przy podporze zostanie osuszona i będzie można prowadzić tam prace.
Na razie te prace toczą się przy śródmiejskiej części przeprawy, ale później stopniowo będą przenosić się na kolejne fragmenty mostu.
Przejezdność do końca października
Remont przeprawy wykonują firmy Bilfinger Infrastructure i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor.
Zgodnie z umową, most ma być przejezdny do 31 października. Do końca roku mają być wybudowane elementy służące do przeprowadzenia np. przewodów telekomunikacyjnych, a całość odbudowy mostu ma się zakończyć do 30 września 2016 r. Przy okazji remontu mostu ma na nim powstać w przyszłym roku ścieżka rowerowa. Jej wykonanie będzie objęte oddzielnym przetargiem.
CZYTAJ WIĘCEJ O REMONCIE MOSTU ŁAZIENKOWSKIEGO
Początek prac na moście Łazienkowskim
Pożar mostu
Do pożaru mostu doszło 14 lutego. Ogień był gaszony przez 12 godzin, a temperatura miejscami sięgała 1000 stopni Celsjusza. Obecnie most jest wyłączony z ruchu, co powoduje utrudnienia komunikacyjne w stolicy. Mostem jeździło ponad 100 tys. pojazdów na dobę. Po ekspertyzie stanu mostu okazało się, że uszkodzenia są poważniejsze niż początkowo zakładano. Zdecydowano, że najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana jego konstrukcji.
ran
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta