Przebudują Wybrzeże Szczecińskie i Helskie. Miasto szuka wykonawcy

Szykuje się remont Wybrzeża Helskiego i Szczecińskiego
Źródło: Lech Marcinczak, tvnwarszawa.pl
Urząd miasta ogłosił przetarg na wykonawcę przebudowy Wybrzeża Szczecińskiego i Helskiego. Ulice zyskają nowe sygnalizacje, chodniki i drogi rowerowe. Powstanie też kładka dla pieszych i rowerzystów.

Zainteresowane przetargiem firmy mogą składać swoje oferty do 24 września. Na wykonanie prac będą miały dwa lata od dnia podpisania umowy. Jak czytamy na stronie Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych (jednostki miasta, która odpowiada za remont), przebudowany zostanie odcinek o długości 2,2 kilometra: od Okrzei do mostu Gdańskiego.

Dodatkowe przejścia i sygnalizacja

Podstawowym celem prac jest budowa solidnego zabezpieczenia przeciwpowodziowego i udogodnienia dla pieszych i rowerzystów. Liczba pasów ruchu dla samochodów się nie zmieni (zostaną dwa w kierunku północy i jeden - południa), ale ich szerokość ma być ujednolicona do 3,25 metra.

Jak zapowiadają urzędnicy, przejście dla pieszych w okolicy mostu Śląsko-Dąbrowskiego pozostanie, ale mają powstać też dodatkowe: na skrzyżowaniu Wybrzeża Szczecińskiego z Okrzei (wlot północny) i Wybrzeża Helskiego z Ratuszową. Bezpieczeństwo na pasach ma być zapewnione przez wzbudzaną sygnalizację świetlną - czyli taką, w której piesi będą musieli nacisnąć odpowiedni przycisk, by zapaliło się zielone światło.

Wygodniej dla rowerzystów

Rozbudowana ma być cała infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Po obu stronach ulic powstanie droga rowerowa, która zostanie połączona z "terenami rekreacyjnymi nad Wisłą". Urzędnicy zapowiadają też budowę kładki pieszo-rowerowej nad Kanałem Praskim. Wybrany wykonawca będzie musiał też zadbać o poprawę nawierzchni jezdni, oświetlenie, zieleń czy odwodnienie. "System zabezpieczenia przeciwpowodziowego, który jest częścią inwestycji, polegał będzie na budowie muru oporowego (żelbetowego) wzdłuż drogi. Dla zabezpieczenia skarp po stronie zachodniej muru przeciwpowodziowego (od strony rzeki Wisły) przewiduje się narzut kamienny. Rozwiązanie to zabezpieczy skarpę i mur przed podmywaniem w czasie podwyższonych stanów wód" - czytamy na stronie Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

"W obowiązującej Wieloletniej Prognozie Finansowej m.st. Warszawy realizacja inwestycji (projekt i budowa) przewidziana jest w latach 2015-2019" - podają urzędnicy.

Szykuje się remont Wybrzeża Helskiego i Szczecińskiego

kw//ec

Czytaj także: