Przejazd przez tory w Międzylesiu został zamknięty na zawsze. Tuż obok powstanie tunel. Kierowcy mają nim przejechać pod koniec 2016 roku.
To historyczny moment dla Wawra. Przejazd przez tory pomiędzy ul. Żegańską a Zwoleńską został zamknięty. Na zawsze. 26 czerwca zostanie otwarta tymczasowa przeprawa w Aninie, która będzie funkcjonować na czas budowy tunelu. Czytaj więcej o sprawie
Razem z przejazdem zamknięta została też ulica Żegańska, między Patriotów a Pożaryskiego. To oznacza, że kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej muszą liczyć się z utrudnieniami.
Komunikacja na objazdach
Od 20 czerwca, linie autobusowe kursują zmienionymi trasami:
115: od skrzyżowania ulic Patriotów/Żegańska/K. Szpotańskiego – ciągiem ulic: K. Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – Kajki i dalej swoją trasą podstawową;
119: od ronda na skrzyżowaniu ulic Lucerny/Patriotów/Widoczna ciągiem ulic: Widoczna – Błękitna – Floriana – Trakt Lubelski – wiadukt w ciągu ulic Płowiecka-B. Czecha – Sejmikowa (powrót: Kaczeńca – K. Skrzyneckiego – Powszechna – wiadukt w ciągu ulic B. Czecha-Płowiecka – Widoczna) – Wydawnicza – K. Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – M. Kajki – M. Pożaryskiego – Żegańska i dalej trasą obecnie obowiązującą;
305: od skrzyżowania ulic Patriotów/Żegańska/K. Szpotańskiego ciągiem ulic: K. Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – M. Kajki – M. Pożaryskiego – Żegańska i dalej swoją trasą podstawową.
CZYTAJ WIĘCEJ O CZEKAJĄCYCH NA KIEROWCÓW ZMIANACH.
Inwestycja za 87 mln zł
O budowie tunelu w Międzylesiu mówiło się od wielu lat. Ze względu na częste kursy pociągów KM i SKM w godzinach szczytu szlabany opadały co około 10 minut, a przed przejazdami tworzyły się ogromne korki.
Budowa 80-metrowego tunelu w Międzylesiu, który umożliwi bezkolizyjny przejazd przez tory, ma kosztować 87 mln złotych. Za roboty odpowiedzialne jest firma Strabag. Prace obejmą przebudowę obecnych skrzyżowań, budowę tunelu i dojazdów, lecz także przebudowę podziemnych instalacji, m.in. kanalizacyjnych, gazowych i teletechnicznych.
Sam tunel nie powstanie dokładnie w miejscu dzisiejszego przejazdu przez tory, a kilkadziesiąt metrów dalej, w stronę ulicy Lucerny.
WIĘCEJ O TUNELU PRZECZYTACIE TUTAJ
O pożegnaniu jednego z domów (przy ulicy Żegańskiej 2) pisaliśmy w styczniu.
Dowiedz się więcej o szczegółach tych prac:
Tunel nie powstanie w miejscu przejazdu przez tory
ran