Piątek, 25 listopada, ok. godz. 22 – to wtedy oficjalnie rozpocznie się inwestycja. Będzie niosła za sobą spore zmiany, które dadzą się we znaki mieszkańcom Woli i innych zachodnich dzielnic stolicy.
W pierwszym etapie zmiany w ruchu obejmą ul. Górczewską - zamknięte dla ruchu zostaną dwa fragmenty ulicy.
Objazdy i przepustki
Nieprzejezdny będzie odcinek pomiędzy ul. Płocką a al. Prymasa Tysiąclecia (budowa stacji Młynów). "Jadący od ul. Leszno będą mogli skręcić w prawo i w lewo w ul. Płocką lub pojechać prosto na parking, będzie tu zawrotka umożliwiająca wyjazd. Podobnie będzie od strony al. Prymasa Tysiąclecia – nie będzie tu miejsc parkingowych a tylko zawrotka" – informuje urząd miasta.
Z kolei budowa stacji Księcia Janusza oznacza zamknięcie Górczewskiej od skrzyżowania ulic Elekcyjnej i Deotymy do wjazdu do centrum handlowego.
"Jadący od strony al. Prymasa Tysiąclecia będą musieli się rozjechać w ul. Deotymy lub Elekcyjną. Wyłączonym z ruchu odcinkiem będą mogły poruszać się autobusy, taxi i MTON oraz właściciele, najemcy i prowadzący działalność gospodarczą w budynkach Górczewska 90, 92A, 104, 106, 116 i 118 do których dojazd jest tylko północną jezdnią" – tłumaczy ratusz.
Jak już pisaliśmy, koniczne będą przepustki uprawniające do wjazdu.
Wyznaczone zostaną także przejścia dla pieszych pomiędzy dwiema stronami ul. Górczewskiej - przy ul. Deotymy, za Księcia Janusza, przy Góralskiej i przed wjazdem do centrum handlowego. "Autobusy, taxi i MTON jadące od strony ul. Powstańców Śląskich przejadą na swój odcinek ul. Górczewskiej przejazdem przez pas dzielący w pobliżu ul. S. Konarskiego czyli za wiaduktem kolejowym (patrząc od strony budowy); natomiast ci, którzy będą chcieli dojechać do centrum handlowego i ul. Góralskiej pojadą prosto. Na wyłączonych z ruchu powierzchniach będą parkingi” – zapewniają urzędnicy.
Ulicą Elekcyjną w kierunku południowym (do ul. Wolskiej) będą mogli się poruszać wszyscy bez ograniczeń, ale na skrzyżowaniu z Wolską będą musieli się rozjechać w prawo lub w lewo. W ul. Elekcyjną od strony Wolskiej (w kierunku północnym) wjazd będzie tylko autobusów, taxi i MTON, a za ul. Pustola to ograniczenie zniknie co umożliwi dojazd i wyjazd z posesji które są na dalszym odcinku ul. Elekcyjnej.
Zmiany na ulicy Górczewskiej
Komunikacja na objazdach
Zmiany nie ominą komunikacji miejskiej. Autobusy, które obecnie jadą z Nowego Bemowa oraz z osiedla Jelonki, zostaną skierowane na trasy objazdowe prowadzące ul. Elekcyjną, Kasprzaka i Prostą. Autobusy z rejonu ul. Redutowej i Jana Olbrachta zamiast ul. będą jeździły Redutową, Kasprzaka oraz Prostą.Jak zapewnia ratusz, w celu ułatwienia dojazdu do centrum oraz do metra mieszkańcom Jelonek, zostanie wzmocniona komunikacja autobusowa na ul. Połczyńskiej i M. Kasprzaka, a ul. Wolską będzie jeździło więcej tramwajów. A na Połczyńskiej, Kasprzaka i Prostej (do ronda Daszyńskiego) zostanie wytyczony buspas. Z kolei w drugim kwartale przyszłego roku, zostaną wprowadzone zmiany związane z budową stacji Płocka. Zamknięta zostanie ul. Płocka na odcinku od ul. Wolskiej do Ludwiki. Autobusy kursujące ul. Płocką zostaną skierowane przez ul. Skierniewicką. W przyszłym roku z powodu budowy wentylatorni oraz szybu wydobywczego dla tarcz drążących tunele, może być wyłączany ruchu tramwajów na ul. Skierniewickiej oraz Kasprzaka i Prostej aż do Ronda ONZ.
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY ZMIAN W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
Trzy nowe stacje na Woli
Rozbudowa II linii metra na Woli to trzy stacje i ok. 3,4 km trasy. Planowane są stacje: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. "Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 12 minut" – twierdzi urząd miasta.
Prace mają zakończyć się w 2019 roku.
odcinek zachodni
Według wstępnych planów, nowa organizacja miała być wprowadzona 11 listopada. Nie udało się to ze względu na protesty mieszkańców i sprzeciw władz dzielnicy. Czytaj więcej o wątpliwościach mieszkańców:
Burmistrz Woli o projekcie organizacji ruchu w czasie budowy metra
ran/b
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta