W połowie marca tarcze drążące Anna i Maria zostały opuszczone do szybów startowych na placu budowy przyszłej stacji Bródno. Od tamtej pory trwały przygotowania do rozpoczęcia przez nie pracy. Wszystkie systemy zostały poddane testom, a elementy niezbędne do ich nieprzerwanej pracy zostały dostarczone i podłączone.
Jako pierwsza, w poniedziałek rano, rozpoczęła drążenie tarcza Maria. Film z operacji rozruchu tarczy ratusz zamieścił na swoim profilu na Facebooku. Jak poinformowali urzędnicy, tak jak dotychczas, postęp prac tarczy będzie można śledzić na stronie Metra Warszawskiego. Informacje o przebytym dystansie będą aktualizowane co piątek.
OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE NA TVN24 GO >>>
Epidemia opóźnia budowę
Ze względu na epidemię COVID-19 budowa metra na Bródno łapie opóźnienie. Drążenie miało rozpocząć się na przełomie marca i kwietnia. Okazało się to niemożliwe, ponieważ tarcze TBM, zanim rozpoczną pracę, muszą przejść szereg testów. - Testy przeprowadzają specjaliści z Włoch oraz przedstawiciele producenta tarcz z Niemiec. Jednak ze względu na zamknięte granice, tarcze zostały przetestowane zdalnie - mówił nam kilka dni temu Bartosz Sawicki, rzecznik polskiego oddziału Gulermak, wykonawcy inwestycji. To przesunęło start pierwszej z nich właśnie na 4 maja.
Do problemów z przeprowadzeniem testów, doszła kwestia zapewnienia odpowiedniej obsady do obsługi tarcz. Na razie firmie Gulermak udało się skompletować załogę do obsługi jednej z nich. Jak ocenił przedstawiciel Gulermak, tempo drążenia tunelu może spaść nawet o 30 procent.
Autorka/Autor: dg/pm
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie