- W alei Waszyngtona na trzy tygodnie zostanie wstrzymany ruch tramwajowy, wyłączone z ruchu zostaną prawe pasy jezdni. Potem wznawiamy ruch, ale jeszcze na Waszyngtona zostajemy i wtedy zajmiemy lewe pasy jezdni na wysokości Międzynarodowej. Będziemy tam głęboko kopać, bo zrobimy odwodnienie - poinformował członek zarządu Tramwajów Warszawskich Konrad Niklewicz.
Zakres prac w alei Waszyngtona
Wykopanych zostanie pięć studni, które będą włączone do miejskiej kanalizacji. Prace na jezdni mogą potrwać nawet cztery tygodnie (do końca listopada), ale już z odtworzeniem jezdni. Tramwajarze naprawią też przejazd przez torowisko na wysokości ulicy Kinowej oraz torowisko na długości przystanku.
- To torowisko wymaga pilnej interwencji, gdyż przy opadach deszczu na wysokości Międzynarodowej tory są tak zalane, że maszyniści nie widzą szyn - przekazał Niklewicz.
Zaznaczył, że jeśli chodzi o całościowy remont torowiska w al. Waszyngtona, to otwarte zostały oferty w przetargu na projekt tej przebudowy. - Dobra wiadomość jest taka, że większość ofert mieści się w budżecie. Ale niektóre z tych ofert tak bardzo, że będziemy musieli przeprowadzić tak zwane badanie rażąco niskiej ceny - dodał.
- Mam nadzieję, że do końca roku uda nam się skutecznie wyłonić wykonawcę projektu całkowitej modernizacji. Projektowanie potrwa dwa lata - podkreślił.
Pozostałe remonty na Pradze
W październiku planowana jest wymiana rozjazdów przy zajezdni Praga. W trzy kolejne weekendy wstrzymany zostanie ruch tramwajowy na al. Tysiąclecia i Kawęczyńskiej.
Także w październiku zostanie wyłączony ruch na ulicy Jagiellońskiej od ronda Starzyńskiego do pętli Żerań FSO. Deweloper w porozumieniu z miastem zmodernizuje przystanek Śliwice. Przebudowane zostaną dwa perony oraz przejazd przez tory, wybudowany zostanie także drugi, nowy przejazd na wysokości ulicy Budzyńskiej-Tylickiej. Zbudowane zostaną nowe przejścia dla pieszych i sygnalizacja świetlna przy obu przejazdach przez tory.
Zmiany przy parku Olszyna
Wydłużone zostaną perony przystanku Park Olszyna, żeby nie powstawały zatory tramwajowe na Broniewskiego.
Niklewicz wyjaśnił, iż problem wynika stąd, że ulica przeplata się z torowiskiem. - W związku z tym, że nowy tabor jest dłuższy, a ruch tramwajowy bardziej intensywny oraz że została zmieniona sygnalizacja świetlna, na skrzyżowaniu z Trasą AK zaczęły pojawiać się zatory tramwajowe, tzn. tylko jeden tramwaj mógł przejechać na jednym cyklu na przystanek i ruszyć dalej. Pozostałe tramwaje musiały czekać - dodał.
Tramwajarze, w koordynacji z Zarządem Dróg Miejskich, w rejonie przystanku Olszyna skrócą lewoskręt, tak by na wysepce przed al. Armii Krajowej mieścił się drugi tramwaj. Prace prowadzone będą do wtorku, 24 września.
W kolejnym etapie, od środy, 25 września, do niedzieli, 29 września, wydłużony zostanie przystanek Park Olszyna, tak by zatrzymywały się tam jednocześnie dwa tramwaje (dwa składy Konstal 105 lub Konstal 105 i Swing). - Prace prowadzone będą w ruchu - podkreślił Niklewicz.
Autorka/Autor: dg
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński / tvnwarszawa.pl