Zwężona jezdnia i jednokierunkowy ruch. Weekendowe prace na Bitwy Warszawskiej 1920 roku

Ulica Bitwy Warszawskiej 1920 roku
Tramwaj z Grójeckiej do Dworca Zachodniego
Źródło: Tramwaje Warszawskie
W weekend ulica Bitwy Warszawskiej 1920 roku, między rondem Zesłańców Syberyjskich a Szczęśliwicką, jest jednokierunkowa. Jezdnia w kierunku Alej Jerozolimskich została zamknięta, a dostępna jest ta, prowadząca do Grójeckiej. Wyznaczono objazdy. Trasy zmieniły również autobusy komunikacji miejskiej.

Prace rozpoczęły się w piątek, 20 grudnia, o godzinie 20. Zwężona została jezdnia na wysokości hotelu Ibis. Na tym fragmencie ruch odbywa się jednym pasem – tylko w stronę Grójeckiej. Kierowcy jadący ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 roku – w kierunku Alej Jerozolimskich – są kierowani na objazd ulicami Szczęśliwicką i Sokołowskiego "Grzymały".

Utrudnienia zakończą się w poniedziałek, 23 grudnia, o godzinie 4.

Bitwy Warszawskiej 1920 roku zmiany w organizacji ruchu
Bitwy Warszawskiej 1920 roku zmiany w organizacji ruchu
Źródło: Infoulice Warszawa

Autobusy na objazdach

Zarząd Transportu Miejskiego przekazał, że autobusy linii 136, 167, 186, 191 i 414 i nocnych N01 i N43 jeżdżą trasą objazdową w jednym kierunku: Ostroroga/ Stare Bemowo/ Nowodwory/ Regulska/ Bródno Podgrodzie/ Nowodwory/ Chomiczówka. Z ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. skręcą w prawo w Szczęśliwicką, a następnie pojadą Sokołowskiego "Grzymały" i Alejami Jerozolimskimi do swoich stałych tras.

W tym czasie tramwajarze przebudują kanalizację na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace są związane z budową linii tramwajowej do Dworca Zachodniego.

Pierwsza podziemna trasa tramwajowa

Linia tramwajowa do Dworca Zachodniego poprowadzi wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku i będzie miała ponad półtora kilometra długości. Jedna trzecia znajdzie się w tunelu – to pierwsza podziemna trasa tramwajowa w stolicy. Wyjazd z tunelu znajdować się będzie między jezdniami Bitwy Warszawskiej 1920 r. (pomiędzy Zespołem Szkół Samochodowych i Licealnych a hotelem Ibis). Przy Szczęśliwickiej będzie pierwszy przystanek naziemny. Z kolei na Grójeckiej powstanie węzeł, pozwalający tramwajom skręcać w kierunku centrum, Okęcia lub pętli Banacha.

Tramwaj do Dworca Zachodniego (mapa)
Tramwaj do Dworca Zachodniego (mapa)
Źródło: Tramwaje Warszawskie

900 metrów torów będzie zielonych, pokrytych rozchodnikiem. Według wyliczeń ratusza, czas przejazdu z Grójeckiej do Dworca Zachodniego wyniesie pięć minut, a z Metra Politechnika - kwadrans.

Jak zapewnia ratusz, inwestycja będzie gotowa w 2026 roku i będzie kosztowała 363 miliony złotych.

Czytaj także: