Prace rozpoczęły się w piątek, 20 grudnia, o godzinie 20. Zwężona została jezdnia na wysokości hotelu Ibis. Na tym fragmencie ruch odbywa się jednym pasem – tylko w stronę Grójeckiej. Kierowcy jadący ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 roku – w kierunku Alej Jerozolimskich – są kierowani na objazd ulicami Szczęśliwicką i Sokołowskiego "Grzymały".
Utrudnienia zakończą się w poniedziałek, 23 grudnia, o godzinie 4.
Autobusy na objazdach
Zarząd Transportu Miejskiego przekazał, że autobusy linii 136, 167, 186, 191 i 414 i nocnych N01 i N43 jeżdżą trasą objazdową w jednym kierunku: Ostroroga/ Stare Bemowo/ Nowodwory/ Regulska/ Bródno Podgrodzie/ Nowodwory/ Chomiczówka. Z ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. skręcą w prawo w Szczęśliwicką, a następnie pojadą Sokołowskiego "Grzymały" i Alejami Jerozolimskimi do swoich stałych tras.
W tym czasie tramwajarze przebudują kanalizację na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace są związane z budową linii tramwajowej do Dworca Zachodniego.
Pierwsza podziemna trasa tramwajowa
Linia tramwajowa do Dworca Zachodniego poprowadzi wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku i będzie miała ponad półtora kilometra długości. Jedna trzecia znajdzie się w tunelu – to pierwsza podziemna trasa tramwajowa w stolicy. Wyjazd z tunelu znajdować się będzie między jezdniami Bitwy Warszawskiej 1920 r. (pomiędzy Zespołem Szkół Samochodowych i Licealnych a hotelem Ibis). Przy Szczęśliwickiej będzie pierwszy przystanek naziemny. Z kolei na Grójeckiej powstanie węzeł, pozwalający tramwajom skręcać w kierunku centrum, Okęcia lub pętli Banacha.
900 metrów torów będzie zielonych, pokrytych rozchodnikiem. Według wyliczeń ratusza, czas przejazdu z Grójeckiej do Dworca Zachodniego wyniesie pięć minut, a z Metra Politechnika - kwadrans.
Jak zapewnia ratusz, inwestycja będzie gotowa w 2026 roku i będzie kosztowała 363 miliony złotych.
Autorka/Autor: mg
Źródło: PAP, tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa