Mieszkańcy obu dzielnic o budowę bezkolizyjnych przejazdów upominali się od dłuższego czasu - argumentowali, że ich brak paraliżuje ruch na ulicach, a do tego jest niebezpiecznie. W połowie listopada zniecierpliwieni aktywiści z Rembertowa zorganizowali protest w centrum miasta.
We wtorek stołeczny ratusz i PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosili, że podpisali umowę na budowę dwóch tuneli oraz wiaduktu na linii z Warszawy do Sulejówka
Koszt pół na pół
- Wspólnie z miastem wypracowaliśmy umowę na przeprowadzenie inwestycji, która usprawni komunikację i podwyższy poziom bezpieczeństwa pociągów. Koszt będzie rozłożony pół na pół – powiedziała Sławomira Wierzchowska, dyrektor Regionu Centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
To porozumienie oznacza, że powstanie wiadukt drogowy na ul. Chełmżyńskiej na skrzyżowaniu linii kolejowej nr 2 z ulicą w okolicy istniejącego przejazdu. A także dwa tunele: pierwszy w ciągu ul. Marsa, drogi wojewódzkiej nr 637 i al. gen. Chruściela "Montera" i drugi w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku w połączeniu z drogą wojewódzką nr 637 – ul. Okuniewską.
Koniec prac w 2021
"Szacowany koszt całego przedsięwzięcia to ok. 115 mln zł, w tym roboty budowlane ok. 90 mln zł. Miasto i PLK pokryją je po połowie" – informują urzędnicy.
Zanim to się stanie, w latach 2017-18, opracowana zostanie dokumentacja projektowa, mają być wydane odpowiednie pozwolenia i przejęte grunty. Prace będzie nadzorował Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, a PKP PLK będą je opiniowały.
Później zostanie wybrany wykonawca. Po zakończeniu prac o obiekty ma dbać miasto, a kolej będzie zarządzała częścią służącą ruchowi pociągów.
- Chcemy aby budowa trzech skrzyżowań bezkolizyjnych odbywała się równolegle. To pozwoli na szybsze oddanie inwestycji i ograniczy utrudnienia. Planujemy, że prace budowlane rozpoczną się w 2019 roku i zakończą w 2021 – powiedziała Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
ZOBACZ MATERIAŁ "UWAGI!" TVN POŚWIĘCONY PROBLEMOM W REMBERTOWIE:
Fragment programu "Uwaga"
ran//ec
Źródło zdjęcia głównego: tvn