Pozostały do wybudowania fragment Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Puławska do węzła Lubelska podzielono na trzy odcinki: A, B i C. Teraz wiemy, kto je zaprojektuje i wykona.
Najniższe oferty
Odcinek A od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa wraz z tunelem pod Ursynowem zaprojektuje i wybuduje za - 1,2 mld złotych włoska firma Astaldi.
Koperty z ofertami zostały otwarte 26 stycznia 2015 roku. Najtańszą ofertę złożyła właśnie wyłoniona firma, najdroższą Strabag - 2,4 mld zł.
Odcinek B – od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z budową mostu Południowego stworzy projekt i wykona za 757,64 mln złotych konsorcjum tureckiej firmy Gϋlermak i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Zaproponowana cena jest prawie 1 mld zł niższa od zakładanych kosztów budowy.
Koperty z ofertami otwarto 15 stycznia 2015 roku.
Odcinek C – od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska wraz z estakadami nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym zaprojektuje i wybuduje za 561,66 mln złotych firma, która także złożyła najtańszą ofertę, WARBUD S.A.
Koperty z ofertami otwarto 19 stycznia 2015 roku. Do przetargu zgłosił się też Budimex, Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o., który zaproponował 714,81 mln zł oraz Bilfinger Infrastructure S.A. oferujący kwotę 594,76 mln zł.
3,7 tys. stron wyjaśnień
Jak zapewnia Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA, w trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty weryfikowane było m.in. czy rozwiązania przedstawione przez wykonawców spełniają wymagania Programu Funkcjonalno Użytkowego oraz pozostałych warunków kontraktu.
- Z niezwykłą starannością weryfikowaliśmy złożone w przetargu oferty pod kątem wykluczenia zawierających rażąco niskie ceny - zapewnia Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA. - Pod tym kątem weryfikowane były cztery z dziesięciu ofert złożonych w przetargu na zadanie A, cztery z pięciu na zadanie B i dwie z trzech złożonych na zaprojektowanie i budowę zadania C. W sumie zadaliśmy każdemu z wykonawców od około 100 do 120 pytań, które pozwoliły rozwiać wątpliwości w tym zakresie - tłumaczy.
GDDKiA otrzymała łącznie 3,7 tys. stron wyjaśnień.
Umowy z wybranymi wykonawcami GDDKiA chciałaby podpisać w lipcu tego roku.
Ważna inwestycja
W sumie w ramach POW, na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska, przewidziana jest budowa między innymi: drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu; tunelu pod Ursynowem; mostu przez Wisłę, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym oraz węzłów Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów.
Przewidziano także dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis, który usytuowany będzie pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński.
Obecnie do dyspozycji kierowców jest oddany fragment POW od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z fragmentem trasa S79 od węzła Lotnisko do węzła Marynarska.
Pierwszy odcinek POW od węzła Konotopa do węzła Al. Krakowska otwarto 31 lipca 2013 roku.
Pierwszy przejazd obwodnicą
su/ec
Źródło zdjęcia głównego: tvnwarszawa.pl