Projekt zakładał uproszczenie organizacji ruchu. "Dzięki temu możliwe będzie wydłużenie poszczególnych faz sygnalizacji i w efekcie ułatwienie zarówno przejścia, jak i przejazdu" - czytamy w komunikacie Zarządu Dróg Miejskich.
Zaślepili Wileńską
W czasie przebudowy zlikwidowana została wydzielona jezdnia do skrętu w prawo z "Solidarności" w ulicę Szwedzką, a na odzyskanej przestrzeni wyznaczono nowe przejście dla pieszych oraz przejazd rowerowy i posadzono 11 drzew. Ponadto lewoskręt w ulicę Szwedzką został wydłużony, a sam wylot poszerzony.
Drogowcy zaślepili ulicę Wileńską. "Uniemożliwi to wlewanie się ruchu tranzytowego w wąskie praskie uliczki" – przekonuje ZDM. Dzięki temu możliwe było wydłużenie zielonego światła dla pozostałych relacji, co ma upłynnić przejazd przez skrzyżowanie. Zachowany został dojazd samochodem do wszystkich posesji.
Kolejną zmianą jest wyznaczenie przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów wzdłuż alei "Solidarności". "W ten sposób ciągłość zyskała ważna droga dla rowerów prowadząca na Targówek i dalej aż do granicy z Ząbkami. Piesi nie muszą już nadkładać drogi i dwa razy czekać na zielone światło, aby przejść na wprost" - przekonują drogowcy. Zarówno przejście, jak i przejazd znajdują się na przedłużeniu naturalnego dla nich ciągu komunikacyjnego.
Ponadto zmodernizowane zostało przejście dla pieszych w poprzek alei "Solidarności", które prowadzi w stronę torów kolejowych. Równolegle do niego powstał przejazd rowerowy, mający ułatwiać podróże pomiędzy dwoma przedzielonymi linią kolejową fragmentami Pragi. "Samo torowisko rowerzyści i kierowcy pokonują tak jak dotychczas, czyli poprzez istniejący przejazd kolejowy z rogatkami w ciągu ulicy Kosmowskiej" - czytamy w komunikacie.
Zmiany dotyczą też skrzyżowania Szwedzkiej i Równej. Przez te ulice wyznaczono dwa przejścia dla pieszych, które zostały doświetlone oraz wyposażone w azyle.
"Cała przebudowa, a zwłaszcza wyprowadzenie tranzytu z ulic lokalnych, wpisuje się w sukcesywnie realizowany przez Warszawę Zintegrowany Program Rewitalizacji" - podają drogowcy. Informują też, że projekt od samego początku budził zainteresowanie mieszkańców, którzy przekazywali im swoje uwagi.
Prace rozpoczęły się na początku listopada.
Zostawili rozdzielnicę
Jak przekazali jednak okoliczni mieszkańcy, modernizacja na Pradze nie przebiegła w idealny sposób, bowiem na skrzyżowaniu alejek pozostawiono rozdzielnicę.
Na miejsce pojechał reporter tvnwarszawa.pl Lech Marcinczak, który ocenił, czy urządzenie przeszkadza pieszym w poruszaniu się. - To stara skrzynka, która była tu przed remontem. Umieszczona jest pod takim kątem, że jest to rzeczywiście zabawne, ale nie stoi całkiem w poprzek i nieszczególnie utrudnia ruch - relacjonował.
Autorka/Autor: ab
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZDM