Tylko jeden producent zgłosił gotowość wyprodukowania i dostarczenia dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej 21 nowych pociągów. To nowosądecka spółka NEWAG.
Jak zapowiedział Alan Beroud, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej, teraz Komisja przetargowa zajmie się teraz analizą złożonych dokumentów pod kątem spełnienia wymogów określonych w postępowaniu.
Oferta mieści się w budżecie
Ofertę na wyprodukowanie 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych złożyła firma NEWAG S. A. Za dostarczenie pociągów SKM i usługę utrzymania spółka chce prawie 668 milionów złotych.
Oferta mieści się w budżecie stołecznego przewoźnika, który planował przeznaczyć na nowe składy ponad 779 milionów złotych.
Każdy z nowych pociągów będzie klimatyzowany i dostosowany do potrzeb osób z mających problemy z poruszaniem się. Ponadto na pokładzie każdego z pojazdów znajdzie się monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, Wi-Fi, ładowarki USB oraz defibrylator. Wszystkie pojazdy powinny dotrzeć do Warszawy nie później niż 30 listopada 2022 roku.
Producent wybrany w postępowaniu będzie miał za zadanie dostarczyć 15 pojazdów o długości od 85 do 95 metrów oraz sześć – o długości od 70 do 77 metrów. Do jego obowiązków będzie należało także zapewnienie czteroletniej gwarancji na każdy z pojazdów, ich utrzymanie przez okres siedmiu lat wraz z wykonaniem przeglądu, a także przeszkolenie pracowników SKM w zakresie ich obsługi.
22 miliony pasażerów
- Nowe pociągi zostaną wykorzystane przede wszystkim do wzmocnienia tych linii SKM, które cieszą się największym zainteresowaniem naszych pasażerów. Zwłaszcza, że popularność przewozów kolejowych na terenie aglomeracji warszawskiej stale rośnie - mówi Beroud.
Jak podaje warszawski ratusz, w 2019 roku pociągi na liniach S1, S2, S3 i S9 przewiozły ponad 22 miliony pasażerów. To wzrost na poziomie 16 procent względem roku 2018.
Prezes SKM zapowiedział również, że jak tylko PKP PLK zakończy prace na obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego, rozpoczną się prace nad uruchomienie połączenia do Piaseczna.
Zakup nowych pociągów dla warszawskiej SKM nie odbywa się bez komplikacji. W październiku ubiegłego roku stołeczny przewoźnik zerwał umowę z bydgoską PESĄ. Powodem było niedotrzymanie terminów dostaw pierwszych trzech z 13 zamówionych pojazdów.
130 nowych autobusów. "Jesteśmy w awangardzie zmian"
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: SKM