Obecne problemy na kolei, z którymi zmagają się pasażerowie z Warszawy i okolic, mogą okazać się niczym w porównaniu z tym, co ich czeka od czerwca. Na wakacje kolejarze zaplanowali przebudowę torów podmiejskich wraz z rozjazdami na centralnym odcinku linii średnicowej. Do września pociągi aglomeracyjne nie będą zatrzymywały się na stacjach: Powiśle, Śródmieście i Ochota.
"Roboty realizowane między 25 czerwca a 2 września wymagają zmian w organizacji ruchu w Warszawskim Węźle Kolejowym. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z przewoźnikami przygotowują rozkład jazdy, który będzie obowiązywał od 11 czerwca i który uwzględni szerszy zakres prac na Warszawie Zachodniej. Planowane jest wstrzymanie ruchu pociągów na podmiejskiej linii średnicowej w okresie wakacyjnym" - przekazała w komunikacie spółka PKP PLK.
Trzy stacje będą zamknięte
Jak informują dalej kolejarze, przewoźnikom regionalnym przekazano projekt rozkładu jazdy obowiązującego od połowy czerwca, "w którym przewidziano między innymi, że część pociągów od strony wschodniej będzie dojeżdżało do przystanku Warszawa Stadion, a część będzie przejeżdżało linią dalekobieżną". Szczegóły zmian w rozkładzie są w fazie opracowywania.
Przebudowa dwóch torów w ciągu podmiejskiej "średnicy" wymusi zamknięcie trzech przystanków: Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście oraz Warszawa Powiśle. - W związku z tym zamknięciem wszystkie pociągi, które po tej linii średnicowej kursowały, muszą zmienić swoją destynacje. Część będzie kończyła na stacji Warszawa Zachodnia, z części kierunków pociągi będą przejeżdżały przez stację Warszawa Centralna - zapowiedział Krzysztof Grünke z PKP PLK.
To nie jedyne zapowiadane w najbliższym czasie ograniczenia w ruchu. O kolejnych poinformowały w środę Koleje Mazowieckie. Będą dotyczyć trasy Warszawa-Siedlce i będą związane z wymianą systemu sterowania ruchem kolejowym. Od 26 kwietnia odwołane zostaną pociągi rozpoczynające i kończące bieg na stacji Mrozy. Natomiast od 19 maja na stacje w Mińsku Mazowieckim przyjedzie mniej pociągów. Perturbacje na tym odcinku mają potrwać nawet kilka miesięcy.
Od soboty koniec wahadła
Tymczasem kolejarze zapowiedzieli, że zgodnie z planem, 21 kwietnia, mają zakończyć się prace związane z budową ściany oporowej przy nasypie linii średnicowej na wysokości wiaduktu kolejowego koło Warszawy Głównej. Roboty wymagały zamknięcia toru na linii podmiejskiej na odcinku od Warszawy Zachodniej do stacji Warszawa Stadion, a to spowodowało skrócenie tras części pociągów. Od soboty oba tory podmiejskiej "średnicy" mają być znów dostępne.
Ponadto, jak przekazali w środowym komunikacie kolejarze, obecnie na samej stacji Warszawa Zachodnia wykonawca przebudowuje perony 3, 4 i 5. Budowane jest zadaszenie i szerszy tunel dla pieszych łączący stację z Wolą i Ochotą.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.pl