"Autyzm musimy zaakceptować". Niebieskie balony na placu Zamkowym

Happening dotyczący autyzmu na placu Zamkowym
Happening dotyczący autyzmu na placu Zamkowym
Źródło: TVN24
Wydarzenie, mające na celu edukowanie społeczeństwa o autyzmie, zorganizowała jedna z warszawskich szkół. Na placu Zamkowym rozdawano niebieskie balony. - Autyzmu nie widać. Autyzm to nie jest kwestia wychowania i to nie kwestia oceny - tłumaczyła jedna z organizatorek.

Uczniowie, nauczyciele i wychowawcy szkoły Pod Wielkim Dachem zorganizowali na placu Zamkowym happening dotyczący autyzmu. W placówce uczą się m.in. dzieci z autyzmem. Organizatorzy wydarzenia rozdawali niebieskie balony. Akcja miała na celu uświadamianie społeczeństwa, że autyzm jest wśród nas.

- Autyzmu nie widać. Autyzm to nie jest kwestia wychowania i to nie kwestia oceny. Autyzm musimy zaakceptować - mówiła na antenie TVN24 jedna z organizatorek. Dodała, że właśnie stąd zrodziła się inicjatywa, by uświadamiać społeczeństwo o tym, że autyzm jest wśród nas.

- Okazujemy wsparcie i solidarność ze wszystkimi, którzy są w spektrum. Spektrum to zaburzenia, które wpływa na odbiór świata, na komunikację międzyludzką, na odbieranie wrażeń zmysłowych. W naszej pracy ważne jest, by do każdego dziecka podchodzić indywidualnie - tłumaczyła kolejna z organizatorek.

Happening dotyczący autyzmu
Happening dotyczący autyzmu
Źródło: TVN24

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu obchodzony jest 2 kwietnia. Został on ustanowiony w 2008 roku. Jego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu i budowanie wrażliwości społecznej w tym zakresie. Autyzm jest zaburzeniem rozwoju związanym z nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego.

Z okazji tego dnia w niedzielę Pałac Kultury i Nauki został podświetlony na niebiesko. "To wyraz solidarności z osobami z autyzmem i ich rodzinami. Ale również w taki sposób, symbolicznie, zwracamy uwagę na potrzeby i problemy osób zmagających się z tym schorzeniem" - poinformował ratusz w mediach społecznościowych.

Czytaj także: