Budowa drugiej linii metra. Zamkną pętlę autobusową na Bemowie

Metro Lazurowa - wizualizacja
Rafał Trzaskowski o budowie ostatniego odcinka drugiej linii metra
Źródło: TVN24
W piątek, 14 kwietnia od godz. 20 zamknięta będzie pętla autobusowa Os. Górczewska. Pojazdy komunikacji miejskiej będą rozpoczynać i kończyć swoje kursy na innych, pobliskich przystankach - zapowiedział stołeczny ratusz. Zmiany mają związek z budową kolejnej stacji drugiej linii metra u zbiegu Górczewskiej i Lazurowej.

Budowa ostatniego odcinka drugiej linii metra do Karolina wkracza w kolejny etap. W piątek, 14 kwietnia, o godz. 20 pętla autobusowa Os. Górczewska zostanie zamknięta, a autobusy będą miały postój na placu, wybudowanym w sąsiedztwie pętli tramwajowej.

Odjeżdżać stąd będą autobusy linii 105122189190249 i N95. Będzie to tzw. postój techniczny, czyli bez możliwości wysiadania i wsiadania. Pasażerowie tych linii będą musieli opuścić autobusy na przystanku Os. Górczewska 03 – przy ulicy Górczewskiej, przy stacji paliw. Wsiąść natomiast będą mogli na przystanku Os. Górczewska 01, przy ulicy Lazurowej – tuż za skrzyżowaniem z Górczewską (poza linią nocną N95).

Autobusy linii 177743 i N42 będą kończyły i zaczynały kursy na przystanku Os. Górczewska 54 ulokowanym na południowej jezdni ulicy, między wjazdem, a wyjazdem z pętli tramwajowej i tymczasowej pętli autobusowej.

ZOBACZ: Od środy zamknięta jest ulica Coopera. Organizacja ruchu.

Stacja Lazurowa ma być gotowa w 2026 roku

Oddanie do użytku stacji metra Lazurowa – równolegle ze stacjami Chrzanów i Karolin oraz stacją techniczno-postojową Karolin – planowane jest na pierwszą połowę 2026 roku.

Stacja linii M2 Lazurowa położona jest po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania ulic Lazurowej i Górczewskiej – od strony wschodniej będzie skomunikowana przejściem podziemnym z ul. Górczewską po obu stronach, zaś od południowej – ze wschodnią nitką ul. Lazurowej.

Wizualizacja stacji metra Lazurowa
Wizualizacja stacji metra Lazurowa
Źródło: UM Warszawy

Stacja będzie miała peron wyspowy z kolumnami podporowymi pośrodku. Na ścianach zatorowych oraz sufitach pojawią się trójkątne wzory, a całość zdominuje kolorystyka w odcieniach szarości z prostymi, geometrycznymi wiatami wyjściowymi. Będzie to stacja przesiadkowa współtworząca ważny dla dzielnicy Bemowo węzeł komunikacyjny, w którego skład wejdą również linie autobusowe i tramwajowe.

Czytaj także: