Od wtorku, w porannym szczycie komunikacyjnym (w godz. 6-10), tramwaje linii 2 będą jeździć co pięć minut - podał w poniedziałek Jarosław Jóźwiak, dyrektor Centrum Komunikacji Społecznej.
Linia 2 kursuje między pętlą przy ul. Myśliborskiej na Tarchominie a węzłem Młociny, gdzie można przesiąść się do metra.
Najszybciej tramwajem
Decyzję tę tłumaczy Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.
"Po rozpoczęciu przebudowy mostu Grota-Roweckiego znaczna część kierowców samochodów osobowych „przerzuciła się” na most Skłodowskiej-Curie. Przeprawa, na której do tej pory ruch odbywał się płynnie – stanęła w korkach. Cierpią na tym zwłaszcza mieszkańcy Tarchomina i Nowodworów dojeżdżający autobusami do metra Młociny. Linie autobusowe na moście Skłodowskiej-Curie mają przynajmniej kilkunastominutowe opóźnienia. Szybko można dojechać jedynie po wydzielonym torowisku tramwajem" - pisze w informacji wysłanej do redakcji.
Nie chcą tirów na trasie
Ratusz zadeklarował, że chce zakazu poruszania się tirów Trasą AK. Jóźwiak zapowiedział, że we wtorek odbędzie się w tej sprawie spotkanie prezydent miasta Hanny Gronkiewicz-Waltz i wojewody mazowieckiego Jacka Kozłowskiego z szefem GDDKiA, Inspekcją Transportu Drogowego i policją.
- Będziemy rozmawiali na temat ograniczenia wjazdu tirów na Trasę AK. Mam nadzieję, że uda się do tego zakazu doprowadzić - powiedział.
Pytany o to, którędy powinni jeździć kierowcy tirów, przejeżdżający przez Warszawę tranzytem, Jóźwiak powiedział, że mogą korzystać z tzw. dużej obwodnicy Warszawy.
- Można już w Wyszkowie zjechać w kierunku na Serock, a potem na Nowy Dwór Mazowiecki, i w ten sposób ominąć Warszawę szerokim łukiem - wyjaśnił.
Jeszcze więcej utrudnień
Z większymi utrudnieniami na Trasie AK kierowcy muszą liczyć się od 8 listopada.
Wówczas zamknięta zostanie północna część trasy od Modlińskiej do Gwiaździstej (w stronę Bielan), a ruch w obu kierunkach będzie skierowany częścią południową (w stronę Marek).
Na dalszym odcinku, aż do ul. Powązkowskiej, zamknięte będą wewnętrzne pasy ruchu.
Także 8 listopada zamknięte zostaną trzy kolejne łącznice na węźle Wisłostrada - prowadzące z zachodu na północ oraz z mostu Grota-Roweckiego na południe.
Na węźle Modlińska zamknięty będzie przejazd tunelem z ul. Modlińskiej na Bródno.
Jak powiedział dyrektor miejskiego biura koordynacji inwestycji i remontów, Wiesław Witek, dwa tygodnie, które zostały do zamknięcia połowy mostu, będą wykorzystane na wprowadzenie zmian organizacji ruchu w innych miejscach, m.in. na węźle w rejonie Młocin oraz w ciągu ulicy Jagiellońskiej.
Za blisko 800 mln zł
Umowę na przebudowę Trasy AK i mostu Grota-Roweckiego GDDKiA podpisała w lipcu. Remont, który będzie kosztować 796 mln zł, przeprowadzi czeska firma Metrostav. Ma zakończyć się w 2015 r.
W ramach inwestycji pięciokilometrowy odcinek Trasy AK zostanie dostosowany do parametrów trasy ekspresowej - muszą m.in. powstać tam bezkolizyjne skrzyżowania. Ponadto przebudowane będą węzły: Powązkowska, Wisłostrada i Modlińska. Powstaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Przewiduje się też poszerzenie mostu Grota-Roweckiego o ok. 10 metrów.
Docelowo będzie on miał pięć pasów ruchu w każdym kierunku, w tym dwa dla ruchu tranzytowego.
Zdjęcie główne: Mikołaj/warszawa@tvn.pl
PAP/ran//mz