Zdaniem wybranego przez tramwajarzy wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji budowy i przebudowy trasy tramwajowej na Kasprzaka (między Karolkową i Sowińskiego) oraz na Wolskiej (od Elekcyjnej do Kasprzaka). Oprócz tego, ma też obowiązek uzyskania decyzji administracyjnych potrzebnych do prowadzenia robót.
Nowa linia tramwajowa pobiegnie w ulicy Kasprzaka między Wolską i Skierniewicką. Połączenie torów nastąpi w wykopie, pod skrzyżowaniem drogowym tych ulic. Długość całej trasy wyniesie około 3,5 km. Tory zostaną zbudowane na odcinku ponad 2 kilometrów i będą obsadzone zielenią. Pozostały istniejący odcinek (około kilometrowy) na Wolskiej i Kasprzaka zostanie zmodernizowany.
Sześć nowych peronów
Linia "będzie biegła wzdłuż intensywnie rozbudowujących się osiedli na Odolanach. Tramwaj zapewni kilku tysiącom mieszkańców szybki i wygodny dojazd do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego, a także do centrum Warszawy" - zachwalają urzędnicy.
Powstanie sześć nowych peronów: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona. Kolejne dwa - funkcjonujące dziś - zostaną zmodernizowane.
Projekt trasy będzie kosztował 2,6 miliona złotych. Sama budowa pochłonie 116 milionów. Powinna zostać ukończona w 2023 roku.
Początek trasy tramwaju na Wilanów
Od planowanej trasy na Kasprzaka będzie rozpoczynać się w przyszłości linia tramwaju na Wilanów. Łącznie będzie miała 18 kilometrów i połączy kilka dzielnic: zacznie się na Woli, w drodze do celu przetnie Ochotę i Mokotów, a przy okazji przyniesie też zmiany w północnej części Śródmieścia.
Inwestycja podzielona jest na sześć etapów. Jej projekt zakłada między innymi budowę pierwszego podziemnego przystanku tramwajowego w stolicy - pod Dworcem Zachodnim. Szczegółowy przebieg nowej linii opisywaliśmy w ubiegłym roku na tvnwarszawa.pl.
ZOBACZ, KTÓRĘDY BĘDZIE PRZEBIEGAŁA CAŁA TRASA Z WOLI NA WILANÓW
kk/pm