W listopadzie zakończy się montaż sieci trakcyjnej na moście Marii Skłodowskiej-Curie. Urzędnicy zapowiadają, że pierwsi pasażerowie pojadą tramwajem przez most w styczniu przyszłego roku.
To dobra wiadomość, zwłaszcza dla mieszkańców Białołęki. Będą mogli wsiąć w tramwaj przy ul. Myśliborskiej i dojechać nim do metra (stacja Młociny). - Montaż sieci trakcyjnej zakończymy w listopadzie - mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Jak dodaje, rozpoczęło się również wyposażanie ważnego elementu trasy. Chodzi o stację zasilania sieci trakcyjnej. Tutaj prace na zlecenie Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych wykonuje RWE Stoen.
Jak informuje ZMID, na początku listopada urzędnicy złożą wniosek o pozwolenie na użytkowanie części tramwajowej przeprawy. - Do końca października wykonawca ma nam dostarczyć wszystkie potrzebne dokumenty - zapowiada Małgorzata Gajewska z biura prasowego ZMID.
Odcinek na otarcie łez
Odcinek trasy tramwajowej biegnący od Metra Młociny przez most do ulicy Myśliborskiej, to tylko zalążek planów miasta. Pierwotnie po otwarciu mostu mieliśmy tramwajem dojechać do ulicy Mehoffera, a w kolejnych latach do Winnicy na Białołęce.
Ten pierwszy odcinek miał zostać oddany w 2011 roku, później termin przesunięto na 2012. W lipcu ubiegłego roku Samorządowe Kolegium Odwoławcze, po protestach mieszkańców, uchyliło decyzję środowiskową wydaną przez prezydent miasta. Obecnie toczy się procedura odwoławcza.
Nowoczesne tramwaje na most
Nowym mostem pojedzie sześć tramwajów swing duo. Są to tramwaje dwukierunkowe, wyposażone w dwie kabiny dla motorniczego. Drzwi dla pasażerów znajdują się po obu stronach pojazdu. Dzięki temu swingi do zawracania nie będa potrzebowały typowej pętli.
W sierpniu odbyły się próby obciążeniowe na części tramwajowej mostu. Zobacz jak to wyglądało:
bf/b//ec