- Budowa wciąż trwa, wszystko idzie zgodnie z planem – mówi zadowolona Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na razie tunele powstały tylko na fragmencie trasy w obu kierunkach. Gotowa jest konstrukcja, którą pokrywają przezroczyste płyty. Tunel będą ciągnąły się od ul. Marywilskiej w kierunku Łabiszyńskiej. Łącznie niecałe 1,3 tys. metrów długości. Do budowy zostanie użyte około 3 tys. ton stali.
Inżynieryjny ewenement
Budowa tuneli ruszyła na początku tego roku. Pierwsze elementy konstrukcji montowano od strony rozbieranego mostu Syreny.
Supernowoczesne i dźwiękoszczelne tunele to ewenement. - Takie rozwiązania konstrukcyjne są bardzo ciekawe z punktu widzenia inżynierskiego – oceniał kilka miesięcy temu Paweł Wójcik, szef firmy J&P Avax, która jest wykonawcą inwestycji.
Jak oceniaja drogowcy, po powstaniu tuneli, mimo zwiększonego natężenia ruchu pojazdów, w okolicy trasy będzie dużo ciszej.
Budowa tuneli to jeden z elementów modernizacji Trasy Toruńskiej. Cała inwestycja ma być ukończona w 2012 roku.
bf/par