Nowe chodniki, droga dla rowerów, miejsca postojowe, drzewa i krzewy, mała architektura. W środę podpisano umowę na przebudowę ulic: Ossowskiego, Handlowej i Myszkowskiej.
– To nie jest slogan, metro zmienia stolicę i zmieni Targówek - mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta Warszawy. - Ta część dzielnicy zyska nowe oblicze i jestem przekonana, że mieszkańcy je pokochają - dodaje.
Coś dla pieszych i rowerzystów
Drogowcy wyremontują chodniki, pamiętające jeszcze czasy budowy osiedla Targówek. Pod nogami przechodniów znajdzie się ponad 20 tys. m kw. nowych płyt chodnikowych. Rowerzyści zyskają trzy kilometry drogi rowerowej, a biegacze pierwszą po prawej stronie Wisły ścieżkę biegową z nieutwardzoną nawierzchnią.
Jak informuje miasto, jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami z ponad 400 oprawami oświetleniowymi typu LED. Pojawi się też kilkanaście ławek oraz kilkadziesiąt stojaków rowerowych.
Przybędzie też zieleni. Ogrodnicy posadzą 211 nowych drzew, głównie klony, jesiony, graby i brzozy. Do tego pojawi się zieleń niska - w sumie 28 tys. krzewów tawuły, śnieguliczki, róży, forsycji, pięciorników i innych gatunków.
Będzie bezpieczniej
Ma być nie tylko ładniej, ale również bezpieczniej. Projekt przebudowy "obwodnicy" Targówka zakłada spore zmiany w organizacji ruchu. Na jezdni będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a na pozostałej powierzchni pojawią się miejsca postojowe – w sumie 140 miejsc do parkowania.
Jak podają urzędnicy, istniejące skrzyżowania ulicy Handlowej z Gorzykowską, Pratulińską i Kołową zostaną przebudowane na ronda. Drogowcy wyznaczą nowe przejścia dla pieszych z azylami przez ulicę Handlową (między Lusińską a Kołową, przy Lusińskiej, Mokrej i Szczepanika) i przez ulicę Myszkowską (przy Hodowlanej).
Koszt prac to prawie 24 mln zł brutto.
Pisaliśmy też o budowie metra na Targówek:
kz/pm
Źródło zdjęcia głównego: ZDM