Od rana pociągi pomiędzy stacjami Warszawa Włochy - Pruszków kursują w obu kierunkach tylko po jednym torze (nr 3). W Ursusie i we Włochach zatrzymują się przy peronie 2.
Awaria utrudnia ruch
O godz. 7.30 ZTM poinformował o opóźnieniach w kursowaniu pociągów SKM linii S1, S2, S3 oraz KM.
Ponadto z przyczyn technicznych odwołana została SKM-ka linii S1 relacji Pruszków (09:37) - Otwock (10:50) na odc. Pruszków - Warszawa Zachodnia.
Koleje Mazowieckie podały rano, że "z powodu awarii urządzeń sterowania ruchem kolejowym na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Włochy pociągi na liniach Warszawa - Skierniewice i Warszawa - Łowicz mogą być opóźnione około 10 - 30 minut".
Doszło do uszkodzenia światłowodu, a kolejarze zaczęli szukać źródła awarii. - Awaria ma wpływ na funkcjonowanie pociągów podmiejskich na linii średnicowej - mówił Robert Kuczyński z PKP PLK.
Po godz. 10 poinformował, że usterka ma być usunięta przed popołudniowym szczytem. - Żeby zachować przepustowość planujemy odwołać dwa kolejne pociągi SKM na odcinku Ursus - Warszawa Zachodnia. A także skrócić kurs dwóch pociągów jadących z Pruszkowa i Otwocka - dodał po godz. 14 Kuczyński.
Po godz. 15 usterka została usunięta. - Sytuacja będzie wracać do normy - poinformował Kuczyński.
Przed południem doszło też do incydentu na stacji w Piastowie. - Chuligani blokowali drzwi uniemożliwiając ich zamknięcie i dalszą podróż. Musiała interweniować obsługa pociągu. W końcu odjechał z 20-minutowym opóźnieniem - relacjonuje Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich.
Jeżdżą "pakietami"
Jak infomuje Zarząd Transportu Miejskiego, w celu zminimalizowania utrudnień związanych z pracami budowlanymi, kilka pociągów kursuje w niewielkich odstępach czasowych w tzw. "pakietach". W godzinach porannego szczytu priorytet mają te kursujące w kierunku Warszawy, a po południu - jadące w kierunku Pruszkowa.
Ponadto, po zamkniętym torze do i ze stacji Warszawa Ursus uruchomione zostały specjalne skrócone kursy SKM. W Ursusie będzie można się dostać do pociągów z peronów numer 1 i 2, a na stacji Warszawa Włochy tylko z peronu 1.
Odwołane pociągi, zmiany w rozkładach
W związku z wprowadzonym ruchem wahadłowym część pociągów SKM i KM została odwołana.
Część składów linii podmiejskich kursujących od i do stacji Warszawa Zachodnia kursują po torach dalekobieżnych. W związku z tym nie zatrzymują się na przystankach: Warszawa Włochy, Warszawa Ursus, Piastów i Pruszków.
Wprowadzona została również zastępcza linia autobusowa ZS1, kursująca na trasie:
TRAUGUTTA (Piastów) – Okulickiego – Reja – Tuwima – Pruszków: Bohaterów Warszawy – al. Wojska Polskiego – Kościuszki – Sienkiewicza – PKP PRUSZKÓW;
powrót: PKP PRUSZKÓW – Sienkiewicza – Stalowa – Powstańców – al. Wojska Polskiego – Bohaterów Warszawy – Piastów: Tuwima – Okulickiego – zawracanie na rondzie – TRAUGUTTA (Piastów) oraz przystanek PKP PRUSZKÓW 01.
Jak zapewnia ZTM, rozkład jazdy linii ZS1 został skoordynowany z rozkładami linii 716 i 717.
Kolejne zmiany czekają na pasażerów 8 czerwca. Wszystkie prace zakończą się dopiero 1 września.
Tu znajdziesz tymczasowy rozkład Szybkiej Kolei Miejskiej.
Tu znajdziesz tymczasowy rozkład Kolei Mazowieckich.
Rozmieszczenie przystanków w Piastowie
Honorowanie biletów
Zostały wprowadzone zasady dotyczące wspólnego honorowania biletów. Na odcinku Warszawa Wschodnia – Pruszków, w pociągach Kolei Mazowieckich kursujących w relacji Warszawa – Skierniewice obowiązują wszystkie bilety ZTM. Na tym samym docinku w pociągach SKM linii S1 honorowane są wszystkie bilety Kolei Mazowieckich.
Na odcinku Warszawa Zachodnia/Warszawa Włochy – Pruszków bilety Kolei Mazowieckich uprawniają do przejazdu liniami 716, 717 oraz ZS1.
Bilety ZTM będą w pociągach WKD honorowane na dotychczasowych zasadach, czyli tylko na odcinku Warszawa Śródmieście WKD - Opacz. Nie będą honorowane na odcinku Opacz - Pruszków.
Ponadto na odcinku Warszawa Śródmieście WKD – Pruszków WKD, w pociągach WKD będą honorowane bilety Kolei Mazowieckich.
Sprawdź szczegóły wzajemnego honorowania biletów
Budują stację Ursus-Niedźwiadek
Powodem zmian jest rozpoczęta w wrześniu 2012 roku budowa przystanku kolejowego Ursus-Niedźwiadek.
Na razie budowane jest przejście podziemne. Mo być ono wyposażone w windy i połączone z pobliskim parkingiem P&R. Ponadto w przejściu ma powstać ścieżka rowerowa, a przy wejściach - stojaki na jednoślady.
W drugim etapie powstanie budynek przystanku i perony wraz z wiatami. Wykonawca ma też zbudować system odwodnienia i oświetlenie. Niezbędna okazała się przebudowa układu torowego i sieci trakcyjnej.
Przystanek powstanie na linii podmiejskiej nr 447 Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki. Będą się na niej zatrzymywały pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej.
Budowa to wspólne przedsięwzięcie Zarządu Transportu Miejskiego i Polskich Linii Kolejowych. Ma się zakończyć w połowie października tego roku.
Takie ulotki rozdają pasażerom informatorzy ZTM
su/b