Jak przekonują władze Lotniska Chopina, remontu nie można już było odwlekać. Ostatni raz poważne naprawy pasa przeprowadzane były prawie 30 lat temu. - Dotychczasowe utrzymanie było możliwe dzięki realizowanym przez służby lotniska naprawom cząstkowym, które jednak nie mogą w dłuższej perspektywie czasu zastąpić remontu generalnego - powiedział w rozmowie z PAP Przemysław Przybylski, rzecznik Lotniska Chopina.
Nowe drogi kołowania
Zakres robót jest szeroki. Zmieniona zostanie warstwa ścieralna nawierzchni pasa, a na progach wysłużony już beton zastąpi asfaltobeton. Powstaną też nowe drogi kołowania.
- Dzięki tym dwóm zmianom zwiększona zostanie przepustowość drogi startowej, co oznacza, że będziemy mogli obsłużyć więcej operacji startów i lądowania – wyjaśnia Andrzej Ilków, dyrektor Biura Bezpieczeństwa Operacji Lotniczych Lotniska Chopina.
Prawie pół roku hałasu
Niestety dla mieszkańców Ursusa i Ursynowa oznacza to pół roku hałasu. Dłuższa droga startowa o długości ok. 3700 metrów zamknięta zostanie w nocy z 2 na 3 kwietnia. W tym czasie ścieżki podejścia do lądowania oraz korytarze startowe przebiegać będą nad Ursynowem oraz Ursusem. Odetchną za to mieszkańcy Piaseczna, Włoch i Bemowa.
Władze lotniska proszą o wyrozumiałość i zapewniają, że starają się zminimalizować uciążliwy hałas.
- Wspólnie z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej oraz liniami lotniczymi pracujemy nad tym, żeby uciążliwość hałasowa powodowana przez samoloty była jak najmniejsza. Niestety hałasu całkowicie wyeliminować się nie da. Ubolewamy nad tym i prosimy wszystkich mieszkańców Ursynowa i Ursusa o wyrozumiałość – mówi Radosław Żuk, dyrektor Biura Public Relations Lotniska Chopina.
Remont potrwać ma do 2 września.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation oraz cargo. W 2012 r. z usług lotniska skorzystało ponad 9,5 mln osób. Od początku 2013 r. obsłużyło 1,31 mln pasażerów.
wp/b/PAP/su
Źródło zdjęcia głównego: Lotnisko Chopina /facebook