Ruszyły nocne prace na Trasie AK. Drogowcy na kilka godzin wyłączają po jednym pasie w obu kierunkach. To tylko przedsmak tego, co czeka kierowców od 18 października. Wtedy to zamknięte zostaną trzy ważne estakady. Kolejne utrudnienia zaplanowano na 8 listopada, a cały remont potrwa do jesieni 2015 roku.
- Obecnie na pasie zieleni, gdzie były kiedyś barierki energochłonne, stoją koparki - relacjonował w czwartek rano Łukasz Gonciarki, reporter TVN24.
Sprzęty został po nocnych pracach przygotowawczych do remontu Trasy AK. Firma Metrostav przeprowadziła je w godzinach 21.00- 5.00. Wyłączone zostały lewe skrajne pasy w obu kierunkach, na odcinku od ul. Gwiaździstej do ul. Mickiewicza.
Nocne prace będą powtarzane do 25 października.
Więcej utrudnień od 18 października
Przebudowę trasy i mostu do parametrów drogi ekspresowej warszawiacy odczują mocniej w piątek 18 października. Pierwsze duże zamknięcia wykonawca, firma Metrostav, zaplanował na godz. 22.00. Kierowcy stracą możliwość przejazdu trzema zjazdami: na prawym brzegu z Tarchomina i Jagiellońskiej na most oraz na lewym - z mostu w stronę Gdańska.
25 października rozpocznie się z kolei rozbiórka kładki dla pieszych nad trasą, pomiędzy ul. Gwiaździstą a Mickiewicza. - Prace będą prowadzone w nocy, wtedy jedna jezdnia będzie w tym miejscu całkowicie wyłączana z ruchu/ Ruch w obydwu kierunkach przekładany na drugą jezdnię (będą tam po dwa pasy w każdym kierunku) – wyjaśnił na konferencji prasowej Tomasz Kunert z biura prasowego miasta.
Bez północnej jezdni mostu
Kolejne wyłączenia zaplanowano na 8 listopada. Zamknięte zostaną kolejne trzy zjazdy: na prawym brzegu z Tarchomina w kierunku Marek, a na lewym z mostu na Wisłostradę w kierunku centrum i z Trasy AK na Gdańsk. - Zamknięta dla ruchu zostanie również północna jezdnia Trasy AK od ul. Modlińskiej do ul. Gwiaździstej. Ruch w obydwu kierunkach zostanie przełożony na jezdnię południową. Będą tam po dwa pasy ruchu w każdym kierunku – tłumaczył Kunert.
- Na dalszym odcinku, tj. od ul. Gwiaździstej do Powązkowskiej, zwężone będą wewnętrzne (lewe) pasy obydwu jezdni, kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku - dodał.
Planowane jest skierowanie ruchu tranzytowego ciężkich pojazdów na drogę krajową nr 50.
Za ok. rok odcinki trasy i estakady zamknięte w tym roku mają być ponownie włączone do ruchu, ale należy się spodziewać kolejnych utrudnień - cała przebudowa ma potrwać do października 2015 r.
Po dwa pasy na moście
Drogowcy zapewniają, że utrzymany będzie ruch na moście i na trasie głównej po dwóch pasach ruchu w każdym kierunku.
Zamknięty za to będzie przejazd ul. Gdańską pod trasą. Ulice nad nią (ul. Mickiewicza, ul. Słowackiego, ul. Powązkowska) będą zamykane tylko częściowo. - Tak, aby utrzymać przejazd. Utrudnień można spodziewać się także na ul. Broniewskiego – zaznaczył Kunert.
Falstart inwestycji
Wykonawca Trasy AK już zaliczył falstart. Zajęte zostały dwa lewe pasy na Trasie AK na odcinku od ul. Gwiaździstej do Mickiewicza. Kierowcy utknęli w ogromnym korku.
- Chcielibyśmy przeprosić za wtorkowe utrudnienia. Dołożymy wszelkich starań, aby mieszkańcy byli jak najlepiej informowani o planowanych organizacjach ruchu i prowadzonych pracach – powiedział w środę na konferencji prasowej Tomasz Mołdysz z firmy Metrostav.
Metrostav przebudowuje trasę na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a nie ratusza.
Zakres prac
Najważniejsze prace to połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka i Wisłostrada – Modlińska, budowa i przebudowa jezdni, stworzenie ścieżek rowerowych, a także ciągów pieszych i rowerowych. Do rozebrania i zbudowania od nowa są 33 obiekty. Remontowanych i przebudowywanych będzie 27 obiektów, w tym most Grota–Roweckiego, który zostanie poszerzony o około 10 m. Będzie miał po 5 pasów w każdym kierunku.
ran/roody/su/mz