"Pani inżynier dyryguje, faceci wiercą". Pierwsze odwierty pod metro

Pierwsze odwierty pod rozbudowę metra
Źródło: Mateusz Szmelter, tvnwarszawa.pl

Ruszyły pierwsze odwierty pod budowę metra na Targówek. – Prowadzimy pomiary, sprawdzamy grunt i uzupełniamy dokumentację – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy.

Budową II linii metra na odcinku od Dworca Wileńskiego w kierunku Bródna zajmuje się włoska firma Astaldi. Umowę podpisano w piątek. W tym tygodniu wykonawca rozpoczął prace przygotowawcze w rejonie przyszłej stacji C17, o roboczej nazwie "Targówek", obok skrzyżowania Pratulińskiej i Ossowskiego.

Napisaliśmy o nich na tvnwarszawa.pl we wtorek. W czwartek Mateusz Witczyński opublikował zdjęcie z prac z komentarzem: Pani inżynier dyryguje, faceci wiercą.

Pani inżynier dyryguje, faceci wiercą #metro2 #warszawa #astaldi badania geotechniczne C17 pic.twitter.com/IUalqQN0pu— Mateusz Witczyński (@mwitcz) 16 marca 2016

Zanim ruszy budowa - badania

Prowadzone pomiary mają na celu przygotowanie placu budowy pod rozpoczęcie realnych prac. Trwają odwierty, czyli – jak tłumaczył rzecznik – badania gruntu związane z uzupełnianiem dokumentacji. Takie działania są niezbędne, aby jak najlepiej poznać teren, na którym będą pracować robotnicy. – Nie chcemy, żeby cokolwiek nas zaskoczyło – mówił Witczyński. Odwierty przeprowadza zewnętrzna firma, na zlecenie Astaldi.

– Po podpisaniu umowy musimy odebrać od miasta tereny pod budowę. Pod koniec tygodnia najprawdopodobniej odbędzie się spotkanie koordynujące z przedstawicielami miasta, na którym dowiemy się w jakiej kolejności będziemy te grunty uzyskiwać – tłumaczył Mateusz Witczyński.

Gdzie budowniczowie drugiej linii wbiją symboliczną pierwszą łopatę? – Na takie informacje jest jeszcze za wcześnie – odpowiedział nasz rozmówca.

Odwierty na Targówku

Metro w 2019 roku

Oprócz Targówka, II linia metra zostanie rozbudowana o stacje Szwedzka, przy ul. Strzeleckiej po wschodniej stronie ul. Stalowej oraz Trocka w rejonie skrzyżowania Pratulińskiej z Trocką.

Zgodnie z podpisaną w piątek umową, koszt inwestycji wyniesie miliard zł.

Władze miasta deklarują, że cała II linia metra będzie gotowa do 2019 roku. Zostanie rozbudowana o sześć stacji, czyli tzw. etap 3+3. Oprócz trzech stacji w kierunku północno-wschodnim, które wybuduje firma Astaldi, powstaną też trzy stacje na zachód, w kierunku Bemowa. Wybuduje je turecka firma Gulermak za ponad 1,1 mld zł.

Wykonawcy odpowiedzialni za budowę zostali wybrani pod koniec października ubiegłego roku.

Rozbudowa metra według obietnic ratusza
Rozbudowa metra według obietnic ratusza
Źródło: tvn24.pl

kw/ec/b

Czytaj także: