Od poniedziałku mostem Skłodowskiej-Curie pojedzie linia tramwajowa "2". W piątek po południu wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego wydał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie ostatniej części przeprawy.
Jak informuje Małgorzata Gajewska, rzeczniczka prasowa Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, w czwartek odbyła się kontrola nadzoru budowlanego.
- Dziś wydaliśmy decyzję na użytkowanie części tramwajowej mostu - powiedział tvnwarszawa.pl Jaromir Grabowski, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego.
Rozkład już jest
Zarząd Transportu Miejskiego, zapowiedział wcześniej, że jeżeli dokument zostanie wydany, planuje już w poniedziałek puścić przez most linię tramwajową "2". Jej rozkład jazdy pojawił się już na nawet stronie ZTM, ale chwilę potem zniknął.
Z kolei Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich dodał: - Jesteśmy już przygotowani na obsługę tego połączenia od poniedziałku, czekamy tylko na wydanie decyzji o pozowleniu na użytkowanie.
Dwukierunkowe tramwaje
Tramwaje będą ruszały z przystanku Stare Świdry i dojadą do stacji metra Młociny (METRO MŁOCINY - Zgrupowania AK "Kampinos" - trasa mostu Marii Skłodowskiej-Curie - STARE ŚWIDRY).W godzinach szczytu mają kursować co 5 minut. Poza szczytem oraz w dni świąteczne - co 7,5 minuty.
Na razie obsługiwać będą krótki odcinek od metra Młociny do Myśliborskiej, bo planowana trasa do ulicy Mehoffera, a w kolejnych latach do Winnicy jest nadal w fazie uzgodnień.
ZTM uruchomił również komunikację autobusową dowożącą pasażerów do tramwaju. Uruchomiono m.in. przystanek tramwajowy się blisko wejścia do stacji metra.
Przy okazji uruchomienia linii wprowadzono zmiany w komunikacji autobusowej, które mają zachęcić mieszkańców Tarchomina i Nowodworów do podróżowania tramwajem i wytworzenia nowych komunikacyjnych nawyków.
Dojazd do tramwaju zapewniono m.in. mieszkańcom ulicy Odkrytej, Nowodworskiej i Świderskiej, którzy dotychczas nie mieli bezpośredniego połączenia autobusowego z metrem. Oprócz tego do "dwójki" dojadą również pasażerowie z Bukowa, Nowodworów i gminy Jabłonna.
Połączenie będą obsługiwały dwukierunkowe Swingi Duo. Drzwi po obu stronach pojazdu i dwie kabiny na obu końcach umożliwiają zmianę kierunku jazdy bez konieczności zawracania na pętli.
Nowoczesne tramwaje posiadają także szereg innych udogodnień dla pasażerów. Są niskopodłogowe, klimatyzowane, w każdym znajdują się dwa automaty biletowe i monitoring obejmujący całe wnętrze. Posiadają monitory LCD i elektroniczny wyświetlacz z rozkładem jazdy.
bf/b/roody/lata
Źródło zdjęcia głównego: Dawid Krysztofiński/ tvnwarszawa.pl