Pod koniec września Urząd Transportu Kolejowego wydał odpowiednie świadectwa, które otworzyły drzwi do wpuszczenia wyprodukowanych przez Siemensa pociągow na tory. Po raz pierwszy, w normalnym ruchu, pojadą w niedzielę. Jak informuje Bartosz Milczarczyk, rzecznik stołecznego ratusza, Inspiro ruszy z Kabat około godziny 12.00.
Najnowocześniejsze w Europie
Nowe pociągi wyróżnia brak podziału na poszczególne wagony. Pasażerowie będą mogli przejść 120 metrów od początku do końca Inspiro. Pociąg jest wyposażony w system automatycznej regulacji wentylacji, który dostosowuje się do ilości pasażerów, oświetlenie LED przedziału pasażerskiego, rampy ułatwiające wsiadanie do pojazdu osobom niepełnosprawnym, dodatkowe wyświetlacze z informacjami dla pasażerów i monitoring.
Jak informuje stołeczny ratusz, pociągi Inspiro są w tej chwili najnowocześniejszym taborem metra w Europie. Obowiązkowy przegląd techniczny będą przechodzić co 3 miesiące, podczas gdy pociągi rosyjskie wymagają przeglądu co 20 godzin, a Metropolis co 14 dni. Żywotność silników Inspiro jest szacowana na 2 mln km jazdy. Prędkość maksymalna wynosi 90 km/h. Pociągi będą obsługiwały zarówno I jaki II linię warszawskiego metra.
35 pociągów dla metra
Pierwszy pociąg Inspiro przyjechał do Warszawy w grudniu zeszłego roku, kolejny w kwietniu tego roku. Na razie w stolicy jest ich dziewięć.
W sumie zakupionych zostało 35 sześciowagonowych nowych pociągów. 20 składów będzie kursować na II linii metra, pozostałe na I linii. Wartość podpisanej w lutym 2011 r. umowy to 1 mld 69 mln zł netto.
Tak wyglądają nowe wagony:wp//ec
Jerzy Lejk opowiada o nowych pociągach
Źródło zdjęcia głównego: Maciej Tomaszewski/ Siemens